Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, July 22, 2013

RAMADHAN YANG MENCABAR

 
salam Ramadhan. .
Ramadhan ke13. hampir separuh perjalanan, baru ada kelapangan nak menulis.
orang lain dah sibuk cerita pasal kuih raya, baju raya dah.
aku baru buat entri pasal Ramadhan.
Ramadhan kali ini sedikit mencabar. kerja2 di ofis yang semakin bertambah. hari2 urgent.
hari2 menatap sampai pedih mata2. plus pulak assignment yang ada.
boleh tahan mencabar la. dengan kelas di hujung minggu. memang rasa tak rehat.
tapi yang pasti. . aku takde pulak kurus2. aissh. . itu masalah besar aku tu !
 
seperti tahun2 sebelum ni, kami suami isteri masih mengekalkan tradisi berbuka dengan kuih muih saja. selalunya aku masak sendiri la. balik kerja terus sinsing lengan baju buat burger, sosej roll, kuih cara, roti canai segera makan dengan sambal sardin. yang simple2 jela. sebab sampai rumah pon lebih kurang pukul6.
jadi takde la meriah sangat juadah berbuka tu. ala kadar saje.
cuma time bersahur tu perlu la masak nasi. lauk tu kena mantop sikit la. sebab nanti tak selera pulak kan nak menjamah pepagi buta tu.
dan rekod tahun ni, aku tak jejak lagi kaki ke pasar Ramadhan. Hohoho
rasa hebat tiba2.
 
untuk tahun ni, aku masih lagi berulang alik Mid Valley - Bukit Beruntung.
penat? entah la. . aku rasa hari2 aku hirup udara KL ni. setiap hari. dah sebati.
dulu boleh lagi la ada hujung minggu untuk rasa damai kat Bukit Beruntung tu. sekarang tidak lagi.
Sabtu petang kelas, Ahad petang baru balik rumah.
rumah aku sekarang pon dah tak terurus. serius tak tipu!
pada yang punya masa tu, teruskan saat2 indah anda itu. hari yang mendatang, tak tahu apa yang akan kita lalui. mana tahu, terdetik di hati nak sambung belajar part time macam aku jugak.
merasa la kan. tapi mungkin azab tu tak sama. sebab rumah aku jauh dari KL. .
 
insyaALLAH, ada masa aku cerita pasal kuih raya pulak ye.
bila tu aku tak pasti. lepas raya pon boleh jadi. haha
salam sayang semua. aku tahu, ada menunggu entri dari aku kan.?
Hahahaha. ok. perasan jap.
selamat berpuasa semua.
 
 

0 luahan hati..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...