Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 8, 2012

Kebaikan Anggur Pada Kita!

Sebenarnya takde la info baru ke apa.
Cuma berkongsi tabiat baru aku dan En. Boo Boo.
Sekarang ni kami suka makan buah anggur.
Habis je stok, mesti pergi beli..
Tak kisah apa warna sekalipon, kami makan je.
Tapi selalunya akan beli 2jenis @ 2warna.
Variasi makanan namanya. Hik hik hik
Untuk pengetahuan kawan2, anggur ni membantu dalam proses penghadaman..
Disebabkan kadar magnesium yang tinggi pada anggur.
Kulit anggur pulak dapat lancarkan pembuangan air kecil. So pada siapa yang suka kopek kulit tu, haaa pasni beringat ye!
Makan je terus.. Tak perlu kopek2.
Selain magnesium, zat catechin jugak boleh menurunkan kadar kolestrol..
Bagus ni.. Untuk yang nak kurangkan kolestrol tu. Termasuk la aku! Hihi
Anggur ni juga boleh menghindari kanser. Bagus kan?!
Dalam kebaikan sesuatu, ada jugak buruknya.
Pada penghidap kencing manis, kamu tidak digalakkan makan terlalu banyak anggur ni.
Nanti makin tinggi kadar gula tu ye..
Makan boleh tapi kena la beringat okey :)
Jom makan anggur...

Published with Blogger-droid v2.0.9

3 luahan hati..:

mama aryan said... [Reply to comment]

akak mmg makan anggur tak penah kupas kulitnya,kalu bole biji pun akan kunyah hihi

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

Auf pon faveretnya anggur.. hari2 nak bekfes anggur.. mcm mat salleh ajerk

♥ ROS ♥ said... [Reply to comment]

Tp klu mkn byk jd batukkk... Hhahhaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...