Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 19, 2012

nasi lemak sambal sotong



Nasi lemak sambal sotong. kesukaan aku sekarang ni.
kalau masak sendiri kat rumah pon, aku tetap masak sambal sotong kembang ni.
beli kat kedai pon, aku masih nak sambal sotong kembang.
dah jadi sedap pulak. dulu rasa macam tak sedap. macam2 la.
tapi En. BooBoo tak suka sangat sotong kembang ni.
tak suka takpe, ada orang suka kan. bukan membazir pon.
orang yang tak suka, makan ikan bilis goreng dengan telur mata jela kan. Hehe

petua nak masak sotong kembang ni mudah je,
lepas masak sambal tu sampai kering, masukkan sotong kembang.
jangan masak terlalu lama sebab sotong ni pon akan mengecut seperti sotong lain.
dalam tempoh 3,4minit tu sotong ini akan mengeluarkan air.
itu sebab sambal tu perlu dibiar sikit kering.
kalau pada yang suka kuah melaut tu, silakan la tambah air.

Harini pon aku beli nasi lemak sambal sotong.
tergolek golek rasanya.



2 luahan hati..:

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said... [Reply to comment]

tak brape suke sangat sotong kembang..tak pernah masak pun..tp aritu mak mertua masak sambal sotong kembang ni sedap plak..hehehe...

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

lama x makan sambal sotong ni.. leh lah carik lunch ni.. makan ngan quaker oat tuh.. yummyyyy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...