Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 22, 2010

Saya budak baru belajar

Assalamualaikum..

ehem2..testing2..hehehehe =D
pagi ni datang awal sebab En. Boo Boo antar..bahagia idop kalu ari2 camni kan..
die antar bersebab..arini ade PERTANDINGAN BOWLING..
unit Bangunan & unit Keselamatan..

alkisahnya aku la tukang beli roti sebanyak 110 bjik..
dah macam bai wak roti dah..selamat le gelap lg kt bawah tu time aku junjung heret roti tu..ishh..!!!
ektibiti akan bermula kol12..pg2 lg dah packing roti tu..
pasal bowling tu nanti kite update lain ye..
petang2 sikit..ade gambo br sedap nak cite panjang..

meh kite sembang pasal ape menu semalam..
hehehe..
orang malas kan semalam..makan nasik grg jela jawabnye En. Boo Boo..
cakap banyak takde.. =P

tapi jenuh gak le aku search resepi nasik goreng kampong ni kt mak cik gugel..
alahai..banyak le pulok cara, kaedah, bahan..ish macam2 la..
lain org lain resepi..ye dok..??
bile nak masak bnd yg aku tak penah wat..aku terpaksa le cari resepi yg terbaeek..!!
aku nak bior En. Boo Boo rase ape yg aku masak tu lagi bersih n sedap dari kt kedai nun..
n yang penting..penuh dgn kaseh sayang n cinta..
AKHIRNYA..semalam resepi ni dah berjaya..=D

mmm..semalam aku cari di mesra.net resepi..
ade bahan yg aku tak letak..macam kacang botol n udang..
sebab semalam aku wat tomyam untuk makan dgn nasik grg tu..
cume 1 je tak cukop..telor dadar,,hehehe
sebab telor dah abes masuk kat nasik grg tu..
okeh la..meh kite tgk ye...
mungkin ade yang cakap bese je...mungkin ade yg kutuk2..
tapi apepon..ni 1st time wat nasik grg kampong..
sebab  SAYA BUDAK BARU BELAJAR..
maka ni la hasilnye...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


*
*
*
*
dah selamat masuk perot..
pedas..hangat..terangsang..memberangsangkan.. =D

3 luahan hati..:

qaseh johanna said... [Reply to comment]

utk ina ::

1ketol ayam bhgian dada
6ekor udang
carrot ikot suka byk mna
1tomato belah 4
2btg serai*
5bjik cili burung*
3cm lengkuas*
3cm halia*
3ulas bawang pteh*
~ bahan yg brtanda (*) cume tumbuk bg kasar.

pastu tumis dgn sikit minyak.
masukkn cili boh @ cili blender dalam 2sudu.
masuk air dalam 4@5cawan.
masuk ayam dan 1kiub tomyam..biar mendidih..

masuk udang, carrot, tomato n daun limau purut..letak lada itam sikit..rasa apa yg kurang..tambah apa yg ptot..

tabur daun sup n hidang...

SELAMAT MENCUBA.. =D

= BuLaN HatI = said... [Reply to comment]

bla la aku nk pndai masak mcm hg ni mie...

qaseh johanna said... [Reply to comment]

hahaha..mana ada pandainya...alhadulillah..setakat ni masak yg termampu je..bnd yg simple2 n mampu dibeli..

ade blog follow le aku... =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...