Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 2, 2011

Penat Lelah Selama Dua Minggu



...setelah 2minggu aku kurangkan makan, mula dari 18 Oktober.
lepas tu berkinja sakan selama 5hari atas treadmill,
aku berjaya mengurangkan 5kg..!

 sebenarnya aku tak harapkan penurunan sebanyak tu.
sebab aku memang kurang makan tapi kadang ada jugak yang tersasar.
contohnya makan keropok lekor 2,3keping tapi sekali jela dalam 2minggu tu.
dan ada gak terminum air manis yang sejuk2 lepas senaman.

 tapi semua tu masih dalam kawalan la. takde la aku teguk air ais tu sampai 1 jug.
semuanya masih lagi terkawal.
cuma semalam, pakar pemakanan tu ada sarankan aku amek multivitamin.
untuk mengelakkan aku letih dan lesu dengan cara pemakanan aku sekarang ni.

Pagi - 1/2mug susu omega, 3keping biskut.
Lunch - Laksa @ bihun sup @ bihun tomyam.
Malam - Oat+kismis @ buah2 @ sup sayur @ sayur+ikan singgang.


itu yang aku makan. memang tak sedap kan.
tapi dalam jarak antara makan malam, aku ada amek buah @ 2keping biskut.
setelah dihitung2, dietition tu bagitaw, kalori yang aku amek sehari cuma 800.
berbanding sebelom ni sebanyak 2000.

 dan adalah wajib setiap malam aku panjat treadmill tu selama 30min.
masa mula2 ada, dalam 2hari pertama tu. aku cuma dapat 15min je, tu pon lelah!
sekarang ni dah berstamina sikit. alhamdulillah.
dan aku juga berjaya dah berlari sejauh 2.5km selama 34min 40s.



 p/s :: doakan aku berjaya ye. sebab kalau boleh aku nak capai BMI yang ideal.





14 luahan hati..:

Pen Biru said... [Reply to comment]

wah..biar betik??....tak aci..tak aci..nak kena buat jugak nih..

rahsiahati said... [Reply to comment]

alamak....bestnya..semakin bersemnagt pulak rasanya...

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

alhamdulilah.. haa mcm ni laaa.. tapi jgn happy sgt.. nanti tak bersemangat plak..
5kg yang hilang ni selalunya air dalam badan.. teruskan lagi ye usaha meme ni.. ada satu tahap berat akan kaku @ platue (ejaan x sure). jgn berhenti lak.. sila teruskan lagi sampai turun.. sbb nak pecahkan lemak bukan senang..

~~nUyUL~~ said... [Reply to comment]

gud luck!~erm,..ape contoh multivitamin yg disarankan tu..?nak tau gak..hehehehe~sebab sy pon sedang berusaha nak turunkan berat badan..;)

Aki said... [Reply to comment]

lepas ni boleh tengok puan qaseh dalam versi 58 kilo dah.. ^_^.v..

fazrulnoor said... [Reply to comment]

jgn la qaseh....nanti kami x kenal awak

qaseh johanna said... [Reply to comment]

owh...tq kawan2 semua...bagus2..mari kita kurangkan berat badan bersama2..


PB :: jom kita buat sama2..at least ada gak geng..syok2..


rahsiahati :: ala..awk dh kurus..mane plak gemuk..tp kalau nk join..ok je..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

ain :: ye betol tu ain..mmg berat air..xpela..plan2 kayuh...kang gelojoh sangat..jadi lain pulak..cuma sekarang ni..masa senaman tu dh boleh dipanjangkan, kurang la sempot ckit..hehehe tq ye ain sbb support sy.. luv u la... :)


nuyul :: ala..dia takde pulak cakap..tp dia cakap ada banyak jual kt farmasi..sy pon malas nak beli lagi..sebab dia cakap,mutivitamin tu boleh tingkatkan selera makan..!! uishh..takut2..


aki :: wah jauhnya nak mencapai berat 58kg tu...even tu belom berat ideal sa...

fifa said... [Reply to comment]

bgs2 mi..insyallah mesti boleh..chaiyok!!

akk nk diet gak lah..sbb da gemuk sgt2 ni adooiiss!!

Nur Raihana Abd Rahim said... [Reply to comment]

wah mimie!tahniah.ingat senang nak buang 5kg dlm masa 2 minggu?ko teruskan usaha ko tau.aku nak tgk badan ko macam aku bole???hehehhe..aku pun akan teruskan diet aku jugak.cayokk!!

qaseh johanna said... [Reply to comment]

kak fifa :: insyaALLAH boleh..sebab semangat kali ni lain ckit..moga2 berjaya..

tapi k.fifa tu gemuk kt mana..? ok la tu...masih cun..hehe

qaseh johanna said... [Reply to comment]

yana :: aku usaha je..tapi ok la stakat ni..aku xdela bosan lagi..ko ingt senang ke nak dapat besar ko tu..silap2 makan tahun taw..hahaha

.:Mama Dhia:. said... [Reply to comment]

hebatnyer..turun 5 kg dalam 2 minggu..wow!!!

qaseh johanna said... [Reply to comment]

tapi letih + kena kuat semangat...klu tak memang ke laut...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...