Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 14, 2011

1kg = 3hari senaman.!




masa raya Haji aritu. aku penah citer kat <post> ni.
aku ade bagitaw kan berat aku naik 1kg.! tu pon aku syukur sangat.
selalunya 3-4kg setiap kali raya tapi hareem nak turun balik.!

 tapi pada Sabtu aritu. aku g jalan2 umah Angah.
kat umah dia ade penimbang. aku naik.
dan ok. dah kembali pada asal. turun balik 1kg tu.

umah aku takde penimbang sebab nanti hari2 aku nak naik.
pastu kalau tak turun berat. aku frust plak kan. so baik takyah taw.
buat jela senaman hari2 n control makan.!

 sekarang ni aku dah makan bihun goreng camtu.
makan sikit. tapi mesti dalam kuantiti yang terkawal.
sebab naik meloya jugak makan sup + laksa hari2.
so sebelom aku tersasar jauh. baik aku ubah cara makan aku.!

sekarang ni apa yang penting. senaman n jaga makan.
tak boleh nak hentam ikot sedap hati. dan setiap kali makan pon.
pastikan makanan tu dikunyah lebih dari 15kali.
memang jadi cepat kenyang even dalam pinggan tu kuantiti berkurang 2/3pinggan.


:: nota kaki ::
kan best..kalau 1hari senaman turun 3kg..!!! indahnya dunia.






 


9 luahan hati..:

Parin's wife said... [Reply to comment]

WAWAWAWA BESTNYA!aku ni bila ntah nak ada masa buat senaman.blk umh je terkocoh2 masak,kemas rumah,bsh baju,bg anak makan,lipat baju.tak smptnya nak senaman bg keluar peluh.aku contrl mkn jugak la.kdg2 tersasar gak tp masih control.seksa benor nak kurus nih.

qaseh johanna said... [Reply to comment]

apa yang besnya..??perit kot nak wak trn even 1kg..!sentap weh..
aku skang ni relax la..sbb xde ank nk bg mkn..jgn kata ank..utk suami pon aku xmasak..asyik aku jamu cornflakes je kt dia mlm2..!!haha
ko xyah kurus pon xpe...ko dh slim dh..aku ni ha..usaha keras kot..klu ikot BMI..kena bg dpt 45kg..lbh sparuh berat aku skang..letih nok..!!

monalea said... [Reply to comment]

oklah tu.leh turunkan berat bdn.mcm kita ni niat dah ada.tapi dok nyental nasi jugak tu

qaseh johanna said... [Reply to comment]

xpela..bdn kecik molek...ini dah sedabak...nk tggu lg ke..?

Suzie Shazana said... [Reply to comment]

aku pun dah turun ... pas beranak dulu 40 skrg 38 ni hujung bln g clinik tak tau turun lg ke tak..ms anak dara 32..he..he..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

sz :: zmn ank dara dh lepas...xyah le nk berangan nk dpt berat cmtu blk...lgpon time tu kurus sgt la sz...skang ni ok dh..

fifa said... [Reply to comment]

chaiyok mimi!!mesti boleh..waaa!!sedih gak sbb pas bersalin ni x kurus2..skrg tgh depressed bangat ni..da smnngu diet+exercise bru turun 1kg..tension x..
sz:kurus nye 32kg..maintain je la berat skrg..ada lemak2 sket baru syokk hehe

Parin's wife said... [Reply to comment]

yela ko tu rendah.kalau ko kurus ko mesti kecik molek je orangnya..tak yah kurus sgt yg pntg BMI ko normal.jgn putus asa.nak gemuk mmg sng.nk kurus tu cukuplah seksa

Suzie Shazana said... [Reply to comment]

mimie, masa anak dara usah dikenangkan kembali :-( ayat laki aku he..he..skrg dah jd mak dara...ha..ha..

k.fifa mmg dah ada lemak2 sket dah naik kat body ni ha..mula terasa difference dr yg sblm he..he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...