Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 25, 2011

Perang Psikologi



Chicken Chop.

Apa pandangan semua kalau nampak gambar camni sebagai desktop background.?
teruja.? rasa teringin.? @ terfikir untuk apa gambar camtu.?
tapi bagi aku. ia penuh pengertian. serius.

sekarang ni. desktop background aku adalah gambar di atas.
aku saja letak gambar tu. bukan sebab baru buat @ mengidam.
tapi selepas setahun asyik gambar kawen je. so biar la tukar mood semusim dua ni.

lagipon sekarang ni aku kan tengah gigih nak lose weight.
so gambar ni hanya untuk melepaskan gian pada makanan.
kalau cakap aku teringin. serius, aku tak rasa macam nak makan pon.

aku hanya nak pandang. dan menghayati. rasa teringin langsung tiada.
sebab aku tak boleh dengar orang cakap pasal makanan. aku akan bayangkan.
kalau kita bayangkan, dah tentu sesuatu yang sedap dan indah saja kan.?
so aku taknak sesuatu yang indah tu. sebab nanti aku akan teringin.!

 biar hari2 aku tengok makanan yang sama. biar sampai jemu.
dan aku rasa dengan cara camtu. aku langsung takde hati nak makan makanan tu.
 perang psikologi aku baru bermula. dan aku rasa aku tabah. setakat harini.
insyaALLAH sampai aku capai apa yang aku nak.







 


2 luahan hati..:

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

dari sebelom kawen sampailaa dah anak satu ni ain letak gamba baby kat desktop ain.. wajah baby senyum.. nnt ain share kat blog ye.. even now kdg2 tgk 'auf pon ada iras rupa baby dalam wall paper.. bila nampak gambo tu selalu selawat tafrijiyah dan nbiat mintak anak..

Parin's wife said... [Reply to comment]

bagus ko thn..aku kalau cuti duduk umah mmg hbs diet sebab makan nasik.huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...