Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 4, 2011

Asam Garam Hidup Sebagai Suami Isteri




 sejak akhir2 ni. aku dah jarang sangat masak. memang jarang.
kesian aku tengok En. Boo Boo.
aku taw dia lapar. tapi bila ditanya, dia cakap saja nak kunyah2.

bayangkan la. aku ni memang jenis yang suka masak.
macam2 aku masak bagi En. Boo Boo makan.
tengok jela entri2 aku sebelom ni. semua kisah makanan.

dan terus terang aku cakap. aku bukan jenis yang suka berdiet.
tiada istilah diet dalam kisah hidup aku. nak diet ada. aku penah cakap.
tapi nak buat memang haram even masa nak kawen dulu.

aku tak pernah nak diet. kalau ada pon cuma bertahan sebulan.
lepas tu, hangus la. tapi kali ni aku kena kental.
sebab kesihatan dan juga demi seorang Jr.

 aku tahu En. Boo Boo boleh terima dan faham situasi aku.
tapi sampai bila ye.? kalau perut suami sendiri aku tak jaga.?
dan jangan salah sangka. bukan aku tak nak masak.
tapi aku takut aku tewas.

 walaupon ada yang bagitaw aku, ok, boleh makan tapi sikit.
nope. aku bukan spesis boleh makan sikit lepas tu stop.
melainkan benda tu tak sedap. macam susu @ biskut @ oat.

so lebih baik aku tak masak dan makan. dari aku masak pastu mencekik.
hujung minggu memang aku masak. tapi aku masak laksa je.
ye. selama 2minggu aku diet ni. aku cuma masak laksa.
sebab aku pernah buat tomyam dan sup tanpa minyak.
En. Boo Boo rejek dan cakap tak sedap.!


contoh dinner. ini adalah pizza yang aku pernah buat dengan guna roti nan.
memang En. Boo Boo makan. dan aku pon ada makan jugak.
walaupon sikit tapi aku rasa tak puas. selamat buat 1 je.
aku kesian dia makan tak cukup so aku let go biar dia yang makan.

sepanjang tempoh aku nak kurangkan berat ni.
memang aku nak kurangkan makan dan elak benda yang berminyak dan bergula.
aku tengah cuba. memang aku kena kuat. sebab hakikatnya, benda ni bukan senang!

 kalau aku tewas kali ni. aku rasa aku dah takde peluang lagi untuk cuba.
cuba untuk capai berat yang sesuai.
cuba elak PCOS dari terus bermastautin dalam diri aku. dan..
cuba untuk berikan Jr. pada En. Boo Boo.








 


3 luahan hati..:

fazrulnoor said... [Reply to comment]

keje la mie

Nur Raihana Abd Rahim said... [Reply to comment]

alahai mimie..takpe en boo boo tu phm..ko kena kuatkan semangat tau.jgn mkn.klu ko dh rasa sikit pastu sedap nti ko akan mkn terus byk2..diet bukan utk kurus ttp utk kesihatan di masa akan dtg ye..

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

eerrmmm sian gak kat en boo boo.. ain rasa semua suami mcm ni kot.. bagi semangat kat bini.. mcm laki ain jugak.. selalu mengiya je.. kalau ain malas masak.. dia ok je.. tapi kang merangkas kat dapur. hehe slalu ain masakkan lagi tambahan megi tuk dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...