Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 24, 2011

Lompat Bintang : alternatif selain guna Pekasam





melalui pembacaan aku. lompat bintang ni kalau dalam askar dipanggil PT10.
betolkan aku kalau aku silap. tapi aku yakin betol.
selain dikenali sebagai lompat bintang, ada juga yang memanggil sebagai
tampar lalat atau jumping jack!
*time induksi memang kena kaw2 la buat jumping jack ni.!

kalau suruh aku buat lompat bintang ni 10kali. no hal la kan. berlagak ok.
tapi kalau dah kena buat 100kali dengan kiraan 3 sebagai 1. memang pitam.
contohnya 1,2,3.1! 1,2,3.2! 1,2,3.3!

faham.? ala..Anje pon taw lompat bintang.dan dia pernah tunjuk cara ni kat aku.
 bayangkan la betapa azabnya nak abeskan 100! jangan kata 100, 50 pon dah semput!
kalau dengan kiraan camtu. betapa banyak la aku melompat. sampai basah tile kat hall.

 kesannya selepas lompat bintang. akan tercungap2 la.
dan kesan pagi ni pulak, betis rasa kejang dan keras. rasa macam semalam aku
pergi marathon 10km..! sangat rasa tak selesa.
kalau malam ni tak ok jugak. makna kata malam ni takyah exercise la kan.?
Hehe.

trainer aku.? of course la En. Boo Boo. sangat kejam.
aku melompat. dia kira + gelak2. sangat menyakitkan hati.







 


3 luahan hati..:

Pen Biru said... [Reply to comment]

owh,,tidak ku sanggup ..huhuhu

pnsusu said... [Reply to comment]

lompat bintang sesama nak...kita lumba sapa boleh wat 100 X...

confirm su su kalah

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

make sure pakai sport shoes tau meme jgn dok kaki ayam even dalam rumah.. my friend pernah exercise jumping jack kaki ayam, tetiba terkehel kaki.. mmg sengsara sbb badan dia mcm ain.. amek masa berbulan nak recover betol2.. so better pakai kasut ye.. kdg2 lantai umah kita pon licin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...