Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 16, 2011

Pedih ulu hati dan loya..



Sekarang ni aku makin kerap pedih ulu hati. terlalu kerap.
kalau sakit tu tak datang lewat petang. sakit tu akan datang awal pagi.
kalau lewat petang, maknanya sampai malam sebelom tido aku akan rasa sakit!
kalau awal pagi, kadang2 sampai nak tengahari.

pelik jugak la. adakah ini kesan pil perancang yang aku amek.?
atau disebabkan diet merapu aku ni.?
setiap kali sakit. aku mesti rasa loya. loya yang melampau.!

 setiap hari aku rasa sakit tu. cuma waktu je tak menentu.
samada awal pagi @ lewat petang.
setakat ni aku belom ke klinik lagipon. sebab aku rasa boleh tahan lagi.
walaupon kadang2 rasa sakit + loya tu kuat sangat!

nanti aku nak search apa punca sakit aku ni. sebab selalu sangat aku sakit camni.
sekarang ni busy lagi. tapi kalau ada yang nak share tu.
silakan la ye. Hehe






 


11 luahan hati..:

.:Yana:. said... [Reply to comment]

itu lah yg ari2 akak rase sejak ngandung ni..
pedih ulu ati & loya..
try la wat prenancy test sendiri..
mane tau rezki dah tiba.. (^_^)

qaseh johanna said... [Reply to comment]

mama dhia bair betol..sy kan mkn pil perancang..mana dtg le pulak lil mujahid ni..??? hehe

tp klu ade rezeli..alhamdulillah..cuma sy rasa cam sakit lain je..risau gak ni..

Parin's wife said... [Reply to comment]

aku dulu masa mengandung pedih ulu hati.sampai muntah.dah muntah baru hlg sakit dan bole tidur.so aku bergantung kat ubt doc bg.aku ada jugak mkn gaviscon..ok la kurang sakit tu..perit tau skt tu...huhuhuh..agknya perut ko masuk angin tak?tp ko diet ok je bukan ko tak makan.ataupun ko kena makan sikit tapi kerap makan di antara waktu tu so prt ko tak kosong.gastrik la tu..cuba beli gaviscon mkn dulu tgk ok tak

.:Yana:. said... [Reply to comment]

ooo..makan pil ek..hhehehe...

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

buat test dulu nak confirmkan... then kalu negative.. ain rasa mungkin sbb diet meme buat tu.. sbb bagi ain diet meme tu mcm melampau plak.. kurg makan.. jadi gas dalam perot byk.. or sindrom ni kalau jadi kat husband ain, confirm dia gastrik.. kalu dia tak tahan sgt confirm dia muntah2 terok sampai x leh bangun.. jadi isteri dia yang baik hati ni, akan masak lobak putih tuk hilangkan gastrik tu.. menu wajib hari2 laa gamaknya lobal putih masak bening ala2

qaseh johanna said... [Reply to comment]

mama dhia :: hehe..sebab tu xde pikir preknen pon.. :)

yana :: gaviscon tu bleh beli kt kedai tp aku risau sakit sbb lain..mls nak g klinik ianya..nnt aku beli gaviscon...sedap x..??

qaseh johanna said... [Reply to comment]

ain :: ooo lobak putih ye..??tp lobak putih bening tu sedap mkn dgn nasik + ikn grg + smbal belacan..klu mkn camtu je..xsedap plak kan..hehehe

tq ain 4 sharing... ;)

Parin's wife said... [Reply to comment]

ko try ler dulu.klu ko dah minum ms tgh sakit tu, beberapa minit lps tu ko rasa lega..sahlah ko gastrik/angin ni..maybe cara diet ko tu kot.apa kata ko kerap mkn sikit.klu skt berterusan ko jumpa doc jelah..

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

meme: masa diet ain makan lobak tu ngan ikan bakar.. tolak nasi n sambal.. sedap jugak..

*arini one of my fren bgtahu dia preggy tapi dia konpius sbb dia pon amek pill mcm meme.. jadi sila check up ye.. semuanya tak mustahil laaa

Nur Qaseh said... [Reply to comment]

awk ade mkn diane35 kan...mmg pil tu buat kita loya2 mabuk mcm org pregnant...tp sy xdelah smpi pedih ulu hati...tp dia punya mabuk sebijik mcm org pregnant...loya nk muntah...sy tahan je la sbb itu mmg side effect mkn diane35 tue...klu pegih ulu hati tu mungkin sbb awk berdiet...

qaseh johanna said... [Reply to comment]

mmg ade amek diane 35..tp yg pedih ulu hati ni sbb gastrik...smlm dh jmp doc n dah taw sbb pedih n loya ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...