Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 8, 2011

Warna Warni Ramadhan



Belom sampai nak publish Warna Warni Aidilfitri lagi.
so kita publish dulu Warna Warni Ramadhan.


 ini buah melaka. semua orang taw buah melaka ni. senang + sedap.
memang sedap di makan time berbuka. dulu masa dok dengan mak.
buah melaka ni aku buat hari2. sebab kalau beli tak bes. gula letak sikit.

aku buat time cuti la. ari Sabtu rasanya. kalau hari kerja.
mau aku gentel seksiap buah melaka ni time opis. haha
kalau buat buah melaka ni, takyah banyak2. macam aku buat. dalam 18bijik je kot.
tapi berbaloi-baloi manisnya + lemak nyok tu.


ini pulak Talam Sagu. pertama kali aku buat ni. amek dari Kak Mas.
memang bes dimakan time posa ni.
selalu kita cuma makan Sagu Golek je. tapi kali ni aku buat sikit kelainan.
cuma bila berpuasa ni. deria rasa agak terhad kan.

makanya, talam sagu aku ni agak tawar sagunya. kalau manis lagi sikit kompom mabeles.
aku ni biasa la, buat kerja tak ikot resepi. main hentam je.
tengok warna santan talam sagu ni. kalau orang buat kaler putih. aku sesah jadi hijau.

baru la ceria n tertarik sikit nak makan. hehe












 


4 luahan hati..:

chinta... said... [Reply to comment]

mmmm...yumyum...nampak sedap tapi chinta xpernah rasa...pos kat chinta ckit bley???heheheh

qaseh johanna said... [Reply to comment]

mmm..sedap dimakan kala sejuk2..hihi

memang le sedap kt sini tp nnt smp kt chinta..kompom dah berubah bau, warna dan rasa..hehe

Nur Raihana Abd Rahim said... [Reply to comment]

MCM SEDAP JE SAGU TUH.NAK RESIPI PLSS

qaseh johanna said... [Reply to comment]

yana::ko klik je kt tulisan TALAM SAGU tu....aku dh bg link ke resepi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...