Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, August 18, 2011

Cerianya Ramadhan


Sempena Ramadhan yang ke 18 ni.
lagi sekali aku nak letak keindahan warna dari dapur rumah aku.
pada aku. kalau kueh tu tak sedap pon jadi sedap kalau kita buat dia jadi menarik.


taaadaa.. cantik dan mantop tak kueh ketayap aku ni.?
spesel ni. takde kat tempat lain. hehe.
akibat bancuhan yang terlalu cair. makanya niat asal untuk wat polka dot tak menjadi.

kira ok la tu kan. walaupon nampak celoreng2 cam tentera darat je gamaknya!
ini aku buat semalam. simple je. semalam buat inti n semalam gak aku abeskan inti tu.
ala.. buat pon cuma 8 bijik.


ini pulak tepung talam simple. memang sedap n menyejukkan tekak.
senang je. takyah nak susah2 kukus. nak resepi. sila melawat ke rumah Kak Ita.
tangan Kak Ita ni superb power. dia punya talam lagi cantik.

siap boleh dimarblekan lagi. aku punya dah tak sempat. belasah jela ye.
tapi walaupon tak sehebat Kak Ita. rasanya kompom sama.
bahan pon sama. mesti la rasa sama kan.

semua ni senang2 ja. resepi kueh yang dulu kala.
time tok nenek kita lagi dah ada. tapi bila sampai kat insan2 kreatif cam aku.
semua tu boleh berubah bentuk dan warna. hehe  :)











6 luahan hati..:

juelee said... [Reply to comment]

huyoo canteknye kueh ketayap tu

fazrulnoor said... [Reply to comment]

huiooo..hebat la mimie

qaseh johanna said... [Reply to comment]

sila la mencuba di rumah ye...

Ann Huda (Ate) said... [Reply to comment]

Kreatif nya..mesti rasa dia sesyantik rupanya.

eKa said... [Reply to comment]

SANGAT KREATIF LA KAMU NI...EKA TAK PENAH WAT PUN KUEY2 NI...TP BILA TGK GMBR CAM MENARIK...BOLEH LA CUBA.THNX MEMBERI IDEA PADA EKA

.:Mama Dhia:. said... [Reply to comment]

menarik betul kaler kuih muih mu itu..tertarik sudah...hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...