Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 6, 2012

Rahsia Kulit Cerah Lisa Surihani

 cantikkan Lisa Surihani ni.?
muka comel, kulit putih gebu. siapa yang taknak perempuan camni.
harini aku saja propa guna nama Lisa.
sebab dia kan popular. jadi aku nak tumpang popular nama dia la.
maaf la ye. jangan saman aku pulak!
Hehehe. aku puji kot yang dia cantik berseri.
sebenarnya aku nak berkongsi sesuatu. pasal kecerahan kulit tubuh.
caranya adalah dengan tumbuk sebiji kunyit hidup
dan terus gosok pada tubuh badan kita.
biarkan selama 15 minit dan bilas.
Amalkan sebulan sekali dan pasti kulit kita akan menjadi cerah.

Secara jujurnya, aku pernah buat 2 kali.
tapi dengan bau kunyit yang menusuk hidung plus ada kesan kuning diRaja
pada ketiak aku. terus aku tak buat.
sebab susah kot nak cari kunyit hidup yang fresh time tu.
maklum la masa tu stay kat Sri Gombak dengan geng bujang.
semua la sibuk nak bagi cerah itu ini. Hihi
konon2 nanti kawen, suami tengok segalanya cerah.
padahal, @#*&%$*. . Lakonan semata mata! Hehe
Ye aku cuma cuba amalkan pada ketiak saja ketika itu.
sebab tempat lain dah memang cerah. Hahaha
perasan.!
eh, kalau kawan2 perhatikan, petua ni banyak diamalkan
oleh kaum India. Terutama semasa datang bulan.
Bertujuan untuk menghilangkan bau kurang enak badan
disamping mencerahkan kulit wajah.




4 luahan hati..:

eMMe said... [Reply to comment]

sape takmo kulit cerah, i pun nak gak dear, pst2! petua lain ade tak? selain gune kunyit hidup? kunyit hidup tu, kalo wat goreng ikan, sodap la, heee~

Anonymous said... [Reply to comment]

KA guna krim kunyit yang ready made tu hehehe

::EIDA:: said... [Reply to comment]

Pernah dengar petua ni.. tapi kunyit? kuning? tak jadik cerah terus keluar kuning langsat!! HAHHAHA

Rosmawani♥ said... [Reply to comment]

ros suka bau limau purut lagi.. lg segar jer.. boleh menghilangkan kesan hitam jugak :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...