Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, May 9, 2011

kerek betoi aunty ni..GGRRR!!


Assalamualaikum.


Wah.. tajuk entri pagi2 dah kalah orang nak lawan silat. haa.. ni yang aku nak citer ni.
macam bese la kan. aku ni jenis muka yang mengamalkan
penggunaan public transport yang tertua di meleysia ni.
ape lagi. komuter la kan. uzur tahap gaban dah tu.

pagi ni aku dapat jenis tren yang duduk kapel2 tu. sape yang penah naik tren taw le koc ni camne.
oleh sebab tempat yang agak terhad. aku pon terpaksa la duduk sebelah aunty Punjabi ni.
aku bukan nak salahkan agama die. tapi atitud aunty tu sendiri.
**wah bahasa.

bile saat pertama aku bertendeng tepi die. terus die pandang aku.
walaupon pada mulanya die dah pura2 tido. ok takpe. pada aku mungkin die nak kenal orang sebelah die kot. dari situ, adegan pon bermula....

tren pagi tadi memang superb. laju dan efisen.
tapi tahap gegaran die. masyaALLAH. Tuhan je yang Maha Mengetahui.
rase cam naik kereta yang bergerak dengan kelajuan 120km/j atas batu 
kerikil besau2 yang tak lepas saiz ayak 16.
*wah main sebat. kalu pensyarah Geoteknik aku taw ni. mamposs.

 bile dah bergerak macam hape. aunty tu mula wat pasal. die ingat aku saje nak sendel2 lengan die gamaknye. aku sedar le lengan aku ni 2 pemeluk jati.
tapi die punye pon ape kurangnye. cume kecik ckit dari aku. kalu aku jati. die tu getah..!!

die wat bunyi cam tikus mondok tertelan ubat gegat. berdecit2.
sambil jeling aku. pastu tarik selendang die yang mengurai tu sebab takut aku terpijak.
die rapatkan badan die yang perkasa tu ke tingkap. aku malas layan die.

bile tren makin penuh. aku terpaksa rapatkan diri ke aunty ni. sebab bagi peluang untuk orang lain berpaut pada kerusi aku tu. aunty tu wat hal lagi. die boleh letak henbeg die antara tempat duduk kami. memang aku bengang tahap dewa dewi dah time ni. dah taw ko tu besa. aku besa.
orang plak ramai. bertimbang rasa la ckit.

kalu ko rase badan ko yang besa tu mahal harganya. baik paras rupanya.
naik la kereta sendiri. tak pon. naik je teksi kalu dah tak pandai drive.
boleh plak perangai camtu. tak respek orang langsung. ko wat hal. sampai akak yang berdiri sebelah aku tu pon perasan.

dah ikot geram aku. lastly aku pon letak gak henbeg aku atas henbeg die. pastu aku sendel2 die lagi. 
bior sampai lebam lengan die yang sebelah tingkap tu. sambil aku dengan akak sebelah tu perli2 die.
memang muka die dah merah. padan muka. die pikir die punya marah je.
aku punya marah pon ade gak taw.

bile sampai stesen KL Sentral. aunty tu nak turun. die wat hal lagi. tren belom berenti. die dah kalut.
sabo2 le aunty oi. bagi orang yang berdiri dulu. ko tu kan duduk. abes dengan aku2 die langgornye.
punye la kalut kan. tapi aku pon jahat. aku g pijak selendang die yang panjang tu.
bukan niat nak bagi die jatuh. cuma geram. tapi die perasan aku yang pijak. hehe

 apepon. aku selamat gak sampai opis. muka aunty tu memang aku takkan lupa.
lepas ni kalu boleh. aku taknak dah dok sebelah die. aku akan cuba elak.
memang aku nyampah dah dengan die. dah tua2 pon tak bagi teladan kat yang muda belia ni.
apalaaa.

pasal aunty tu. aku sanggup karang panjang2.siap wat entry khas lagi untuk die.
kalu la tadi aku dapat amek gambo die. dah lama aku publish kat sini.
bagi die glemer lebih lagi. :)






 


0 luahan hati..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...