Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 15, 2011

beranak..alah..baby..dah lekat ke..?



malam semalam aku kol mak.
sembang2 anak beranak. mula2 topik umum. cita pasal adik2.
cita pasal anje yang malas nak p sekolah.
pastu mula berginjak ke topik yang makin berat dan berat..

mula2 mak tanya pasal kerja. pastu masuk bab sambung study.
dan lastly..yang buat aku nak letak tipon cepat2.
BERANAK..!!

aku dengar abah cakap kat mak.
"..sambung belajo la senang kalau dah taknak beranak lagi.."
wah..menyayat hati aku weh. sapa yang taknak anak kan.?

bila abah cakap camtu. aku dah mula feeling2. mata pon dah berair.
mula cari alasan nak letak tipon je.
mak dengan abah bukan taktaw. kami mana penah merancang.
*
*
*
*
*
pagi tadi kakak ipar aku plak kol.
tanya khabar kami berdua. sebab nak tanya. jadi balik kampong ke tak.
aku cakap la aku tak sihat. dok batuk2. selsema tak baik2.

terus kuar soalan yang buat hati aku berdarah balik.
"..napa tak sihat..? miemie ALAH ka.? awat.? lekat dah?.."
jawapan spontan aku..
"...erkk..belom lagi..faktor cuaca.....!"

lepas letak tipon. teros aku kol En. Boo Boo.
seperti biasa. dia diam je.. lepas tu baru bercakap.
dan tak komen apa2 pasal soalan kakak dia tu.
*
*
*
*
*
aku taw. kalau dia layan. kompom aku akan meleleh air mata.
so..baik takyah layan. balik keja ni, dia la tempat aku meluah rasa.
apa lagi yang kami nak bagitaw dunia..?

sebab aku bukan jenis nak 'main' sehari 5-6kali.
bukan taksub sangat sampai nak tertonggek2 makan jamu hari2.
tak meroyan sampai gigih nak cek UPT sebulan sekali.
setakat ni aku enjoy sangat dengan life camni.

aku tumpang seronok bila kawan2 positif UPT.
bila kawan2 excited dengan baby diorang.
aku pon tumpang baca pasal BF. semua aku taw.
tapi belom sampai rezeki kami. kami takde nak planning.

nak plak dengan faktor usia En. Boo Boo. memang tak kasi can la!
adik ipar aku pon dah nak masuk anak 2.
kompom la En. Boo Boo terasa kalau sembang pasal anak kan.

aku pon ada masalah period sejak gugur aritu.
dan sekarang ni keadaan En. Boo Boo yang bersimen.
camne gaya nak buat 'ektibiti lasak2' kan..?
kena la paham. yang pasti.. kami memang nak anak.!

Ya ALLAH....Engkau kuatkanlah semangat aku untuk hadapi semua ini...



















5 luahan hati..:

eKa said... [Reply to comment]

kadang2 pengaruh luar camni la bt kita stress...eka pun sbenarnya cam tak de la loghat sgt...tp bila org dok tnya jd cam....erghhhhhh bukan aku tanak la....sabar je la.setiap kjadian pasti ada hikmahnya

fifa said... [Reply to comment]

alololo..ALLAH kan lbih mengerti..ada hikmah dan sebab nape allah xnk bg lagi tu..berdoa dan terus berdoa ok..xmola pk2 sgt..mmg best gile ada baby,tp mesti percaya sumenye da diatur,baby nk bg mama papa rilex2 honeymoon dulu,nanti dia da lahir xleh tido malam lagi-hehe

kay hussin said... [Reply to comment]

Assalamualaikum,
Jangan putus asa..terus kan mencuba..
Macam ummi kay, nak masuk 2 tahun usia perkahwinan, baru pregnant..lebih dr 2 doktor jumpe..makam pil hormon etc..tapi tak smpi la tahap buat IVF.bila berhenti keje, pada bulan yang sama juga, disahkan +ve..kata orang, tsk ada rezeki di tempat keje, tapi dapat rezeki anak...Alhamdulillah sekarang bby dah nk masuk 4 bulan..
memang org akan sebok bertanya...tapi kuatkn semangat..cuba, cuba dan terus mencuba..hope to hear good news from u soon!!InsyaAllah...

qaseh johanna said... [Reply to comment]

all:mekaseh pd eka,kak kay n kak fifa yg suppot me..stkat ni mmg kami hepi sgt dgn life ni..mmg le nk bby tp xle mndesak sgt..slow2 je sbb xnk stress!

bl ada yg mula mengata n asyik btnya..tu yg rse ade ckit tkanan..smg semua ni ada hikmahny..aminn..

Nor Suhada said... [Reply to comment]

pertanyaan demi pertanyaan.....
sabar ya dear

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...