Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 12, 2011

Cicipan si naga



Saja bagi tajuk entri mengarut sikit.
buah naga.. semua penah makan. aku suka yang isi kaler pink.
yang putih pon sedap gak.
pendek kata, kalau dah namanya buah naga. aku makan ja!


ini pokok yang mak tanam kat kampong kat tepi umah je. ada 3pokok.
(hujung sekali adalah umah arnab, Kelabu namanya)
dah lama mak tanam. rasanya dah dekat 3tahun.
mak amek batang pokok ni kat Grik. masa tu adik aku Ika study kat Kolej Komuniti Grik.
kat sana ada ladang buah naga ni.


ni la bunganya. sangat besar. ni gambar masa raya tahun lepas.
time ni En. Boo Boo teguh berdiri lagi. harap2 tahun ni dia akan beraya seteguh tahun lepas.
insyaALLAH.
besar kan bunga dia. first time aku tengok ye. selama ni makan je.


hasilnya setelah mak bersusah payah. buah yang comel dan lazat!
masa mak datang aritu. pokoknya berbuah lagi. mak bawak kat kami 6bijik.
sedap. adik aku anje pon bawak buah ni g tadika. 2bijik sekali bawak ye. hehe

tapi kat tempat aku. pasaraya kat umah tu jual RM1.80 sebijik. mahal tak..?
dulu aku ade beli jugak. tapi sejak dah sedap makan hasil Farmville mak.
rase membazir plak bila beli. hihi. memang muka suka free!














3 luahan hati..:

.:Mama Dhia:. said... [Reply to comment]

telan liur tengok kaler buah naga ni..
tp yg sedihnyer tak brape makan buah ni...tak pandai...hehehe..

AtiEyZ said... [Reply to comment]

nyum2.. dap2.. buah naga.. klu pas makan, leh jadi naga, best gak kan.. ;)

chinta... said... [Reply to comment]

chinta pun penggemar buah ni...sedappp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...