Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 7, 2011

Semangat nak Raya dah datang..!



Ye. semangat nak Raya aku dah datang. sungguh aku teruja pagi2 ni.
sambil taip post ni. aku dengar lagu Raya weh.
tinggal takde ketupat je. gambo ketupat ada la..


 Pagi ni aku pakai baju Raya yang ke-4. tu yang bersungguh2 rasa suasana Raya tu.
amek ko. baju Raya ke-4 yang aku pakai. haha memang angin Raya dah serang aku.!
bukan la aku membatak sangat. tapi tahun lepas baju raya aku tak jadi.

konon2 nak anta lain tukang. nak cepat la kononnya.
sekali baju tak muat daa..!! langsung takleh masuk. macam aku pakai baju sekolah nun.
selamat la ade baju lain yang kaler sedondon dengan En. Boo Boo.
kalau tak. memang tak bes la Raya pertama kami.


Raya tahun ni giliran sebelah umah En. Boo Boo. maknanya takde ketupat.
lemang je ade. ketupat ade gak. tapi ketupat palas. tak bape nak jadi pojaan hatiku.
sedey ooo pagi2 nak makan benda lain selain ketupat.
maklom la dah 25tahun idop makan ketupat time pagi Raya.

masuk je tahun ke-26. dah aku kena makan benda lain.
memang aku nanges sungguh2 la pagi Raya tahun ni.
apela perasaan korang ye time pertama kali nak Raya umah mak mentua..??
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
padahal bukan jauh pon umah mak aku dengan umah mertua.
lebih kurang 15menet ja.. hehehe
kalau aku meraung bagai nak rak pon. kompom En. Boo Boo buat2 tak layan..!
 T____T














 



7 luahan hati..:

pnsusu said... [Reply to comment]

eheeee...sekarang kat tv pun dah start iklan raya...puasa pun belum lg he he he

qaseh johanna said... [Reply to comment]

raya yang didahulukan...pdhal yg wajib tu belom pon mula.. =)

ratusiput said... [Reply to comment]

bestkan kalau dgr lagu raya.feeeellll je.ratu pun pertama kali raya umah mil dulu mlm raya menangis sbb takde kuah lodeh.ade ketupat je.umah mak dekat je...sampai cik kitol balik umah mak ratu g amik kuah lodeh.sejak tu...mil ratu akan buat kuah lodeh tetiap kali raya :)

qaseh johanna said... [Reply to comment]

ratu::trgis gak memori ratu ni..hehe slamat le dkat je umah tu..kalau jauh..meraung camne pon..mmg cik kitol xlyan pny la..hihi

thn ni 1st time nk raya umah MIL..harap2 xdela pristiwa yg meruntun jiwa..tp sebak tu mst ada time dgr takbir..!! sob..sob..

Anonymous said... [Reply to comment]

bestnya.. tahun ni giliran umah aku plak... so, ko dtg la umah aku tau.

qaseh johanna said... [Reply to comment]

anon::sapa kau..? xkenal camne nk singgah..

Cik Ina Do do Cheng said... [Reply to comment]

selamat berhari raya rumah mak mertua tahun ni. cik ina mengamalkan prinsip, kita kena menyesuaikan diri ngan orang,. kalau kita tunggu orang yang ssesuaikan diri ngan kita, cam susah sikit jadinya. terima seadanya yang penting.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...