Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 21, 2012

12 Cara Buat Suami Terkulai



Berani Berinisiatif
Kalau selalunya suami yang mulakan dulu. tapi sekarang, kita ubah gaya. isteri yang mulakan dulu.
kebanyakan isteri malu tapi mahu itu lah punca kenapa dan mengapa suami cepat bosan dengan isteri. Bermula dari malam ni, biar isteri pulak yang cuba tarik minat suami. Nak malu buat apa, benda halal kan. .

Menghias Diri
Apabila ingin bercinta, isteri sepatutnya menghias diri. Jangan sesekali tampil ala  kadar   jer.  penampilan yang cantik dan wangi akan lebih menarik minat suami. ini tidak, setiap kali nak bercinta, asyik tengok muka isteri bertepek bedak sejuk je. aish. mau gayat suami. ! kali ni ubah sikit penampilan. Mandi dulu, pakai baju yang seksi dan wangi2 kan diri. Baru mengancam. !

Rapikan Kamar Tidur
Sebelum  bercinta,  rapikan tempat tidur.  Bersihkan tempat tidur dari  kain  dan  pakaian yang tidak  berguna. Jika cadar dan sarung  bantal  kotor, gantikan  dengan yang  baru dan  bersih. Tak perlu yang baru2 saja, asalkan bersih. Nak lagi best, semburkan minyak wangi pada katil, secara psikologi suami lebih terdorong nak bercinta kalau hidu benda wangi yang lembut baunya. Cubalah.

Bersifat Aktif
Cumbuan adalah bumbu percintaan. Ia tidak boleh dipandang remeh kerana ianya  sama penting dengan hubungan intim itu sendiri. Dan samada suami atau isteri,  kedua-duanya  dituntut  untuk  aktif..  Sayangnya,  dalam  perkara  ini  yang  aktif  selalunya  suami.  Isteri  sering  bersifat  pasif  dan  menyerah. Agar  suami  cukup  berghairah,  isteri  perlu  bersikap  aktif  melakukan  ransangan  di tempat-tempat sensitif. Tapi jangan sampai melampau sangat aktifnya, kang ada pulak yang patah riuk. Hehe.

Penuhi Kehendaknya
Dalam bercinta isteri sering menolak untuk melayani permintaan suami. Ini sering menimbulakan  rasa   jengkel   dan  marah  si  suami.  Sebenarnya   tiada   alasan  mengapa isteri perlu menolak keinginan suami, kecuali dia ingin melakukan  diluar tabii. Apabila apa yang diinginkan suami  itu dipenuhi  isteri,  maka suami  akan berasa gembira dan puas. Dan perasaan sayang akan semakin kuat.

Tidak Statik
Sering terjadi, isteri hanya mahu melayan suami dalam satu gaya sahaja. Hal ini  boleh menyebabkan suami merasa bosan. Untuk menghindari kebosanan suami,  layanilah suami dengan berbagai gaya. cuma pastikan gaya tu tak menyakitkan isteri dan tak bercanggah dengan cara Islam.

Bersikap Sopan
Ketika bercinta, isteri jangan sesekali bersikap kasar. Sentiasalah mengamalkan  sikap yang sopan.  Sikap sedemikian secara  psikologi  mempengaruhi semangat  suami untuk bercinta. Ini aku pon tak pasti gayanya macam mana. Kadang2 tu kalau dah masyuk sangat, hilang pulak sifat sopan tu. Hahaha.

Tidak Mengungkit Kelemahannya
Dalam   bercinta   jangan   sesekali   mengungkit   kelemahan   suami,   misalnya  mengungkit  tentang  ukuran  'pedang'nya  yang  agak  kecil atau pendek.  Ungkitan  seperti ini boleh menurunkan ghairah suami. Jadi jangan la sesekali nak mengungkit ya. !

Tidak Mengeluh
Jangan terlalu banyak mengeluh kerana itu hanya akan menyebabkan semangat  suami untuk bercinta menurun.

Jangan Banyak Berbual
Kita mungkin seorang yang suka  berbual. tetapi  perkara ini jangan diamalkan  ketika kita sedang bercinta. Sebab hal ini akan menyebabkan  tumpuan suami dalam menikmati percintaan terganggu.
Nak pulak bersembang hal opis time bercinta. Silap2 orang tu merajuk seminggu.

Bersifat Terbuka
Bersifat terbuka dan jujur adalah satu  kemestian dalam  bercinta,  katalah  isteri  tidak suka apa yang dilakukan oleh suami, jangan sesekali berdiam diri sahaja.  Sebaiknya berterus terang dan memberitahu apa yang seharusnya dilakukan oleh suami. Sikap yang begini akan menambah semangat suami dalam bercinta. Mintak apa yang patut, jangan segan2.

Beri Pujian
Setelah selesai  bercinta, jangan  lupa  untuk  memberikan  pujian atas  kehebatan  suami.  dengan  pujian  suami  akan  berasa  bangga. Tetapi  kalau  suami  kurang  hebat jangan dicela. dengan cara yang baik beritahu tentang kekurangannya dan  kalau boleh beri cadangan untuk mengatasinya. Semua ini akan membuat suami tampil lebih baik lagi di masa akan datang. Cuma jangan pulak mintak suami telan viagra ke, sapu minyak lintah ke. Biar seadanya, baru la syok. !




 


4 luahan hati..:

::EIDA:: said... [Reply to comment]

Amboi petuanya!!! Baca petua ni terus macam nak je!! HAHAHHAHA

qaseh johanna said... [Reply to comment]

eida :: auwwww.. ! :)

Umaira + Umar said... [Reply to comment]

Tq share info~

Masya said... [Reply to comment]

wahh tajuk.. ni yg x boleh nak buat keje ni.. nak balik rumah hahahaha....

tq share info ni... banyak yg nak kene perbaiki ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...