Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 8, 2012

Yang pertama . .


Casio
 ini adalah jam pertama yang aku beli dengan duit gaji pertama selepas
bergelar pelajar !. takde istimewa kat mana pon. aku beli sekitar tahun 2009.
still bertahan dengan aku sampai sekarang. bateri pon belom bertukar.
jam ni tak le semahal jenama Tissot, Swatch, Gucci segala.. tapi cukup la
untuk buat aku puas hati. lagipon masa tu gaji ciput je. mana mampu beli mahal2.
asalkan ada jam tangan sudah la.
masa belajar, aku selalu beli jam tangan kat Vincci. murah la katakan.
buat la koleksi 2, 3 jenis. kalau dah murah, kualiti pon tak seberapa la kan.
itu punca duit PTPTN habis cepat tu. Heh.

yang boleh aku tergerak hati nak cerita pasal jam ni sebab masa pergi 
Pangkor aritu, aku pakai jam ni. malas nak pakai jam hantaran nan sebutir tu.
jam ni kira murah sikit la dari jam yang selalu aku pakai hari2 ni.
masih mengekalkan tempat cangkuk di tempat lama, tak berubah, 
so perasan dah kurus la jap ! Hahaha. maklom la dah hampir 2tahun tak digunakan.
 masih sama cam dulu jugak rupanya saiz tangan aku ni. tangan jela :)

masa aku mula beli jam ni, En. Boo Boo cakap cam budak sekolah
sebab beli jam digital camni. takde kemajuan. orang makin ke depan, aku makin
ke zaman budak sekolah darjah 1 !. cit.
 mengata kat aku sungguh2 sampai aku naik meluat. mintak jam baru, kedekut!
masa nak kawen, baru dia beli jam. itupon sebab nak buat hantaran.
masa sebelom kawen, dia memang kedekut. haha. maafkan saya.
tapi bila dah kawen, selamat la okey. kalau kedekut jugak, merana aku.

gaji pertama, aset pertama. itu yang aku kenang sampai harini.
walaupon benda murah tapi aku ingat. itu la harta yang aku ada.
henpon takyah cakap la. aku dok guna duit PTPTN jela beli henpon.
so takde nilai usaha pada henpon yang aku guna tu.
selalunya, apa yang pertama tu la akan dikenang sampai bila2.
sebab ia adalah kenangan, kalau kenyataan, hari2 kita boleh tatap .
aik. lain macam je bunyi ayat ni. :)


 


6 luahan hati..:

fazrulnoor said... [Reply to comment]

untung mimi

Yen said... [Reply to comment]

ini mesti beli d uptown ni kan mie..haha.

qaseh johanna said... [Reply to comment]

yen :: apa brg uptown..! :P

Eryati said... [Reply to comment]

tak kesah kan..janji hepi..dgn duit gaji pertama..ekekek...mcm sy..beli henpon seribu lebih dgn gaji pertama..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

sy xmampu nak beli yg mahal..kbtulan henpon br tkar kan..gna duit last sem.! hehe beli jam.. dlm 100 lbh je..jadilah..gaji ciput..nk byr sewa umah lg..mkn, tmbg segala..

Masya said... [Reply to comment]

wahh.. bgslah simpan elok².. buat kenangan...

saya pulak dulu² masa belajar memasing cbok dapat duit pinjaman jer nak beli hs baru, sy beli kamera hahahaha.. bkn yg digital pun yg msh cuci pakai filem, kamera tu ade lagi sampai skrg tau.. syg sgt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...