Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 21, 2012

Telor dadar baik punya



 ini telor, kalau bikin telor dadar. . 1bijik sama dengan 
10 orang pon boleh kongsi makan.
tapi masa kejadian, aku tak gamak pulak nak buat telor dadar.
orang tua2 kat tempat aku cakap, 'teloq kemurok'. .
telor busuk sebab anak dah terbentuk dalam tu. bau dia, perggh. .!
 kalau dari seekor ibu boleh keluarkan telor sebanyak ni. 
entah berapa kerabat le dah yang hidup kat kawasan hutan rumah aku tu kan.


ini ibunya. sebab tu aku cakap tak gamak nak buat telor dadar.
gambar lama ni, tahun lepas punya. orang jumpa masa tengah bersihkan
kawasan hutan tepi tapak rumah yang nak di bina. .
dia tengah eramkan telor2 tu la. katanya garang jugak la ular ni.
maklum la kacau dia mengeram, kita pon kalau tengah 'mengeram',
orang kacau ketuk pintu, silap2 tak buka terus pintu tu. Lantak kamu la
wahai tetamu. . datang salah time Haha. .


 ular ni silap2 haribulan, kambing pon dia boleh telan ni.
besar ooo tapi bau dia busuk. ! eh kalau sapa2 berminat dengan ular
besar2 camni, datang la kampong aku. ada banyak. . 
larat dengan tak je nak angkat.


 


6 luahan hati..:

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

eeee woooo.. x sanggup.. geli ok.. risau betol ngan binatang spesis ni.. takottttttt

.:Mama Dhia:. said... [Reply to comment]

beesaaaaarrrrrrrnyer...cam anakonda..ngeri...

Masya said... [Reply to comment]

ngee~~ besarnya......
hari tu abah baru jer tangkap ular sawa jugak.. tp takdelah besar macam ni...

Dahlia Sayang said... [Reply to comment]

besarnya kak!!

chinta... said... [Reply to comment]

eiiii...yark..geli la qaseh dok byangkan telur ular buat telur dadar...x sanggup mak nyah..hehhehe..besar giler ek ular tu

Nur Raihana Abd Rahim said... [Reply to comment]

gila bsr!lmbu pun bole telan.takut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...