Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 12, 2012

Biji asam tapi tak masam. .

Pernah makan tak biskut yang cantik tu? Masa kecik2 dulu memang abah selalu beli untuk kami adik beradik. Mak bagi nama biskut Biji Asam. . Sebab dia bujur dan kecik macam biji asam kot.

Dulu kalau makan mesti kami semua akan lebih makan pada gula icing yang cantik tu. . Biskut yang kat bawah tu tak makan pon. . Bila semua icing dah habis, baru nak makan biskut. Yang selalu last jadi pilihan adalah icing warna putih. . Sebab tak cantik kan. .

Kalau tengok biskut ni memang akan teringat zaman kecik2 dulu.. Memori sangat cerita zaman kanak2. Dulu gaji abah tak besar mana, anak2 ramai. Nak makan mewah sangat pon tak boleh, so setiap bulan abah beli biskut macam2 jenis kat kedai. Jenis timbang2 tu. . Kami semua pon suka. . Kira penghibur kami la ni. . Kalau ada biji asam ni mesti biskut lain tak laku. .

Tapi habis jugak sebab dah ramai kan. . Makan berebut2 ni syok. ! Nak pulak aku Kak Long kan, kompom aku la yang lebih serba serbi. . Memang dasar anak sulong. Suka kejam dengan adik2. . Hehe

Published with Blogger-droid v2.0.4

8 luahan hati..:

Pen Biru said... [Reply to comment]

aa ah..sama la kita..tp sy makn biskut tu dulu..gula tu simpan..mkn last skali..happy ending hahaha

schaze zainn said... [Reply to comment]

schaze pgil biskut aiskrim, sbb die ade cream kt atas.
skrg da susah nk cari -,-

Masya said... [Reply to comment]

suke jugak makan biskut ni lagi satu biskut yg ade jem nans tu.. lepas masuk mulut melekat² kunyah... mmg sedappp...

chinta... said... [Reply to comment]

huhuhu..dan2 teringat zaman kecik2 dulu..tapi sekarang ni ada lagi ke qaseh..suka sangat mkn icing dia tuh

qaseh johanna said... [Reply to comment]

PB : makan cream dlu smp abes...pas abes cream..biskut masuk blk dm tin.. bila dh abes sume cream,,br mkn biskut.. kena mrh byk kli pon masih perangai yg sama..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

schaze : mmg dh susah nk cari..bdk2 skang dh canggih..mkn kek pelangi..biskut oreo bagai..xde dh nk beli biskut timbang2 ni..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

masya : biskut nenas tu sedap gak.. tu jela satu2nya biskut yg kna mkn jem skali dgn biskut..klo yg lain..main hentam mkn cream ja.. hehehe

qaseh johanna said... [Reply to comment]

chinta : skng ni dah susah nk jumpa..mmg susah sgt..yg sy punya ni pon sebab kawan bg..dia kawen so dia buat doorgift biskut ni.. import dari trganu kot.. huuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...