Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, October 7, 2011

Petua di dapur





 mungkin ada yang dah biasa dengar. tapi aku saja tulis di sini. mana la taw kalau ada yang mencari. boleh terus singgah ke sini.
kalau kat dapur,biasanya sebelom goreng ikan. kita gaul dengan garam kunyit.
itu biasa la kan. takde kelainan kat mana pon.
tapi kalau nak kelainan, letak asam keping sebelom kita masukkan ikan.
nak taw sebab apa..?
1. ikan tak melekat teruk kat kuali.
2. ikan tu akan jadi lagi sedap.

cakap banyak tak perlu. test dulu baru taw.
kalau tak jadi jugak. jangan cari aku. hehe.









 


4 luahan hati..:

abah khalisha said... [Reply to comment]

Pernah dgr pasal ni

Mas said... [Reply to comment]

kak mas pun guna cara gitu..
memang cantik jerk ikan goreng tu..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

kalu otai2 dah cakap betol..kira betol la ni eh..??

yg bgtaw sy petua ni adalah mak..bijak kan org dulu2 ni..

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

ain punya petua simple jerk.. sebelom goreng, tabur garam dalam minyak sebelom masuk ikan.. ain x suka guna asam keping sbb nnt minyak kotor + warnanya keruh sangat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...