Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 12, 2011

Daun kesum dan mimosa pudica



ini gambo hiasan. aku punya tanam dalam akuarium.

Sebelom ini ada jugak aku bercerita tentang hasil daun kesum belakang umah.
tapi semalam bila aku jengah ke belakang. aku tengok akuarium kecik tu dah kontang.
aku rasa dah lama aku tak kebelakang umah. bukan apa. malas.

walaupon aku tanam dalam akuarium tapi aku letak tanah jugak.
cuma aku yang salah. tak rajin menyiram.
selamat le serai elok lagi. serai tu takde masalah kan.

semalam rasa sedih le jugak bila tengok pokok2 tu dah mati.
ada la kot lagi 1 pokok. tu pon kurus melidi. daun pon kecik dan halus.
ngalahkan daun mimosa pudica yang merimbun dalam akuarium tu.

bukan gambo aku jugak.

 sekarang ni dalam akuarium tu penuh dengan mimosa pudica.
memang le bunga dia comel tapi bukan boleh wat makan pon.
aissh. pasni susah le nak wat laksa + asam pedas..








 


3 luahan hati..:

Kakzakie said... [Reply to comment]

Kalau tak dibelai mestilah dia merajuk dah. So.. tengoklah bunga semalu yg tak malu ye hihi....

Pen Biru said... [Reply to comment]

aisey..2 hari lepas ada kawn bg pucuk kesum..ingt nak baik tanam..sampai kt umah dah terlupa nak bawak balik..semalam dah taruk dlm..pagi ni dtg opis baru sedar pucuk kesum tu masih lg dlm bea..last2 ptg ni taruk dlm kuah laksa la sbb dah kecut..hehehehh

qaseh johanna said... [Reply to comment]

kakzakie :: nk buat camne..dah tuan punya badan malas..kena la terima ja..

pen biru :: itu yg plg sedap tu..mmmm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...