Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 16, 2011

Menu untuk diet..hancoss!!

Mmm. pagi ni aku belom makan lagi.
wak bekal tapi belom makan. nanti aku letak kat entri lain ye ape yg aku wak arini.
Hehehe. skang ni aku nak citer pasal ape yang aku makan weekend aritu.
aku pantang dok umah. mesri ade nak wat keje kat dapo.
keje nak besarkan badan. Huhu
meh layan menu untuk diet yang hancor berkecai ni. sungguh sakit hati.
padahal aku sendri yg masak. apela ! !


- BREAKFAST -


Mee Gorang Mamak
 
 walaweh.. aku yang goreng. tetibe mamak yang dapat name. citt ! !
mmm. ni sarapan pagi kami ari sabtu aritu. ari cuti. memang aku bersemangat nak masak dan makan.
Hehe. sebenarnye mee ni dah tinggal separuh bungkus je.
yang ade kat umah plak sawi, kobis, salad dan timun.
so kirenye sayo yang sesuai adalah sawi dan kobis.
taugeh aku tak letak sbb takde. cume ayam n telor.
nak bagi mamak stylish sikit. kena kuatkan api pas masuk sume bahan.
gaul dgn cepat untuk elak hangus ye. baru nampak cam kering sikit.
aku suke camni. lg pedas lg power. Hehe


- LUNCH -


Laksa

 ni dah kali kedua aku wat laksa. aritu wat dah masa blog ade problem. tapi malas amek gambo sebab takleh nak upload pon time tu. dah rase cam nak bungkus je blog taw.
okey. udah2 le tu ye.. mmm aku wat gune 4ekor ikan sardin.
aish..dah aku plak yang terlior ni. HAHA sengal betol la.
aku pantang jumpa laksa yg homemade. sowi ye. yang beli aku tak bape nak makan.
ni resepi family. makan laksa dgn cucur. bukan cucur udang.
tapi cucur tu cume gune tepung, telor, garam n ckit kunyit.
kalu aku wat laksa. cucur ni aku wat lebih. kang laksa dah abes pon. still leh makan dgn cucur tu.
En. Boo Boo mule2 pelik gak. tapi skang die plak yg bedal lebih. siap tambah2 cucur lg.



- DINNER -
 

Roti Ayam Salai

aishh.. ni memang sedap la. aku mule2 cam malas nak wat dinner ni sebab ingt nak wat jd sarapan pagi ahad. tapi aku tgk En. Boo Boo cam lapor jew. aku pon layankan la perot moncet die tu.
ayam tu aku perap dgn kari ayam, lada itam, tepung susu n garam.
pastu cume grill dgn sikit butter. Wangi semerbak bau die.
roti tu plak bakar dulu sikit.pastu makan dgn tomato, salad n bawang Holland.
pergh.. memang heaven la mkn dgn mayonis, sos cili n letak sos black pepper ckit.
mule2 aku taknak makan tapi telah digoda oleh En. Boo Boo.
maka..terkorban la aku..


psst :: nape asyik aku je jadi korban En. Boo Boo ? tak patot betol..


 


0 luahan hati..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...