Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, February 25, 2011

CHICKEN CHOP


A S S A L A M U A L A I K U M

haaa.. tepi2.. tumpang lalu.. aku nak laluan ni. Hehe
tu dia.. tu dia.. mai dah. ce tengok ce tengok !




 tu dia.. ni la ektibiti juadah malam sunat tadi. amacam ? ? okey tak ?
kalah restoren The Ship ni. ngeh3.
uuii.. berpeloh2 aku semalam punya bersilat nak siapkan ciken chop ni.
aku balik lambat semalam sebab beli barang dapor untuk bulan ni.
kan baru gaji so tak leh tangguh beli barang dapor.

aku amek resepi dari Kak Hana Jipung. so aku try match la dengan resepi2 yang aku gugel sebelom ni. maka jadi la camni.
kalu ikot kak Hana, die gune daun saderi tapi aku malas nak beli. jadi takyah letak.
kak Hana gune tepung KFC, aku takde maknenye aku campor tepung beras dgn tepung gandum.
untuk pekatkan kuah kak Hana gune tepung gandum. aku gune tepung jagung.
pastu ade 1 resepi yang aku jumpe. die salut dgn oat yang di blend. tapi aku malas. so aku belasah camtu je. amek ko! suke ati je aku wat.
tapi Alhamdulillah menjadi.  =)




yang ni nampak huru hara ckit kan susunan tu. ni sebab En. Boo Boo yang nak tolong uruskan.
aku biar kan je. sebab aku ingat die yang nak makan. tapi sebab tak cantik. so die suh aku makan.
die amek yang elok tersusun kat atas nun.
tapi apepon. En. Boo Boo puji okey. die cakap pasni takyah g kedai dah.
dah sume aku wat lagi sedap dari kedai. puji ada makna tu weh.

apepon menu yang masih dalam senarai ialah nasi Bukhari.
aaiishh bile laa nak menjadi ni kan.
nak gugel resepi la pasni... Hehe.



 


8 luahan hati..:

Shafa said... [Reply to comment]

nak recipe kentang putar tue.....

qaseh johanna said... [Reply to comment]

kentang putar ye ::

2biji kentang..kalu dpt yg jns Russet@ isi putih lg bes sbb die gebu.
kentang tu rebus dan lecek. mase rebus letak 1/2sudu kecil garam.

lecek dgn 1sudu besa butter@marjerin.

msk 1/4cawan susu segar@susu low fat. letak sikit lada itam.(optional)

kalu tak letak lada itam pon takpe sbb sos lada itam akan disiram atas kentang tu..

tu jela..hehe

apezs shah said... [Reply to comment]

salam

perghhh ni sengaja nak kasi terliur ke kak qaseh??? tahu laaa saya tgh ada duit gaji br dpt haha.. saje yea hahaha... nak sikitttttt..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

apezs... haaa ape lagi.. gaji dah penuh poket.. pasni trus la menapak ke Chillis @ sewaktu dgnnya..

psstt..kalu ade 'org umah' boleh la suh die wat kan..so kawen cpt2 okey..hahaha

aibaks said... [Reply to comment]

wa.. wat sendiri ke chicken chop ni? leh share resepi ke?

hana said... [Reply to comment]

salamualaikommmmm..hihihihi... pandai ko gugel kat ciken cop aku yg lapuk tuh erk! wakakakakakaa... lama wehhh aku tak buat nih! g buatkan cepat.. aku tunggu kat simpang! kekeke

qaseh johanna said... [Reply to comment]

aibaks :: hehe yela wat sndri je.. nak taw resepi..g klik kat 'Kak Hana Jipung' tu..hehe

sume lengkap..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

hana :: uikss..abeh tu kat blog akak tu dah macam muzium..sume resepi bleh jumpe..hihi

mekaseh ye,,sedap ni..pasni bleh wat lagi..bg tambah kilo..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...