Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 14, 2011

say NO pada VALENTINE'S




Haa.. arini 14hb ke.. aku punya la tak perasan okey. Haha. rupenye arini hari Kekasih. Hurmm.

patot la time blog walking tadi ade gak le blogger yg dok sedap citer pasal Valentine's Day ni.

tapi diorang ni takde la yang mengajak kite sume ni g sambut atau ape. jauh skali ajak wat benda yang pelik2. isshh.. mintak simpang la.

dulu mase zaman jahiliah dulu. Haha. ayat bengong btol la. blog aku kan. so abaikan jela sebarang simpulan bahasa yg tak kena ! ! =)

mmm.. ingat lagi zaman sekolah dedulu. kalu kene je 14hb ni. mesti merengek2 mintak kat pakwe adiah la. teddy bear la. paling tak. coklat *even tak makan pon..nak eksen kt kwn2.
pastu kalu takde adiah pon takpe. asalkan wak kuar g jalan2. tapi bukan waktu malam ye. kalu pakwe tak wak kuar majuk. citt ! !

yela.. tu la aku namakan zaman jahiliah. zaman sekolah la yang banyak rosakkan pemikiran "anak dara " kita.

kalu dulu.. time " cinta monyet " nak kuar pon kene ajak kawan atau kakak angkat. tak BOLEH kuar berdua.

tak BOLEH amek depan umah. tak BOLEH balik lambat pas tusyen. sumenye tak BOLEH. tapi aku kuar gak. 

betapa aku tak sedar begitu pentingnya perkataan  TAK BOLEH. sekarang baru aku nampak. 

dari TAK BOLEH tu la. aku membesar jadi anak yang berguna. jadi anak yang disayangi mak abah.

jadi Along yang boleh dijadikan contoh pada adik2. sume dari perkataan TAK BOLEH tu la...

sungguh besar maknanya selepas aku tengok dunia. selepas aku paham apa itu kehidupan. 

sesungguhnya aku tak terlambat untuk paham makna TAK BOLEH tu. aku bersyukur sangat.

sekarang bile dah besar. aku kesian tengok " anak gadis " kat luar sana. pakaian mereka. cara bergaul mereka.

sungguh tak macam aku dulu. walaupon aku ni hidup dalam zaman siber dan IT gak tapi aku tak seteruk mereka.

kesian mak abah mereka kan. semoga panjang la umur orang tua mereka kalu taw perangai anak mereka yg sebenar. Aminn.





 :: nota kaki ::

aku pon tak le baik sangat. tapi masih ada adab yg aku perlu aku jaga.
semakin perlu di jaga walaupon aku bukan lagi
" anak dara "
Hehe.






 


0 luahan hati..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...