Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 8, 2011

lagi cerita pd 30 januari

amboi tak jemu2 nak cite kisah 30 januari.. mentang2 beday die..hehe
okey ni last ye. sangat xcited nak citer sampai tak taw nak mule dari mane..
*akibat dah lame xberblog..gian semacam!!

walaupon beday aku tapi aku still kene masak.. tak bes langsung.
angah datang umah. bawak kek je. bukan die nat tapau ape2. aku plak yg nak ke dapo.
takde rase spesel langsung. nyampah mak ...!!
kononnya aku masak lagi sedap dari beli kat kedai.. cisss..

dalam malas2 tu pon aku gagahkan hati. kuatkan semangat nak angkat bontot nak p masak.
sangat tension okey. takleh relax langsung. 

langkah pertama aku masak nasik sbb dah nak tengahari time tu.
aku masak ape yang ade je sebab nak kosongkan esbok.dah nak balik kampong kan.
so abeskan apa yg ada. haha
aku dera angah goreng ayam. aku plak tumis la ape yg patot.
aku wat benda yang aku slalu dgr tapi tak penah wat.
takut gak tak sedap.



nasi goreng tom yam


ye..ni pestaim wat nasi goreng tom yam. bukan susah pon. tumis bawang besa n bawang putih yang dh diblend, tumbuk serai skit bg ade bau. pastu aku juz campak ayam n udang je.
letak pes tom yam. sayor plak cume kacang panjang n carrot. kobis letak skit.
cendawan pon ndak ada !! ape ke jadahnye nasik goreng tomyam camtu kan..

tapi aku ade letak daun limau purut bg ade aroma tomyam so menjadi la kirenye.
makan dengan ayam goreng n sos cili thai.. hahaha baru rase menendang..

paling bes minum dgn ais lemon tea buatan sendiri. memang la terangkat beb.. !!
sebab skang ni aku dah banyak amalkan buatan sndiri so dapat le hindarkan
segala jenis penyakit. lemon tea tu aku gune green tea dari BOH pastu hiris nipis lemon.
sedap..!! =D

okey..dah abes lunch. pas makan. tengok tv. kami pon ape lg.. terbongkang depan tv nun.
maklum le perot dah kenyang. angah cakap pas dinner baru die nak balik.
cit.. tak hormat privesi aku n abg ipor die langsung.
*blah la wei.. kami nak bercinta ni.. nape tak paham !!

aku pon malas cakap banyak kan. tak kan nak suh die balik plak kan. kang kate menghalau plak.
so aku pon tido le skali. tapi dalam pale otak dok pikir. nak masak ape la malam ni seblom dak ni balik.
pikir punye pikir.. lastly pengsan sampai petang..

takde g mane pon.. membongkang je kat umah. mandi n wat ape yang patot. aku kembali ke dapo.
hajat di hati nak wat donat tapi yogurt plak takde.
takpela. tu resepi lain kali.

setelah berhempas pulas kat dapo hampir sejam. maka terhasil la dinner yg cukop sempoi.
tapi sangat berkarbo. ate takde la malam sangat pon. dalam kol7 camtu.
makanya pas maghrib bleh makan dah.



bihun goreng singapore


wah..siap ade sambal kicap lagi tu. tu yang tak tahan tu kan. hehe
pas makan. angah terus balik. aku pon apa lagi. syok la.
time berchenta la kan. hehe walaupon die adik aku. tapi aku tetap rase die pengacau.
camne la orang yang dok dengan MIL tu kan..?? mesti rase tak bes kan..
mesti rase ade yg tak kene je. takleh nak bebas.
takleh nak berchenta sesuka ati cam dok ber2 je.. eee mesti tak bes...






0 luahan hati..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...