Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 14, 2011

AGU 2398



my HERO..lama dulu...


satu gambar menceritakan seribu makna. dan banyak tafsiran di dalamnya.
mmm.

Persona 1.6 keluaran Mac 2009. Auto ye.
kalu manual kang kereta tu tak bergerak plak. Hehe
dah nak hampir 3tahun kereta ni. hasil titik peloh aku membayarnye 
setiap bulan sebanyak RM 598.

banyak tu. kereta ni abah beli untuk aku mase aku keje kat Sri Gombak lg.
tapi aku g keje setiap hari tetap naik bas Rapid. time tu masih lg singgit sehari.
aku tak wak kete tu datang ke rumah sewa. aku takut. aku sayang.

 Mei 2009. aku dapat tawaran keje dgn kontraktor wat sekolah di kampung aku.
so aku leh dok dgn mak. Hehe
mase aku keje kat kampong. memang kereta ni jd teman aku.
mane saje aku g. die la yg bawak aku.
tanpa merungut.
tanpa masalah.
memang aku suke sangat. aku rase taknak duduk umah sewa dh.
dgn gaji ciput. kos sara hidop tinggi.
time tu aku memang dah pasang niat. aku taknak lg dah datang keje kat KL ni.
aku nak dok keje kt area Taiping je.

tu la impian aku dulu. tapi..... hampa.
aku kembali ke KL ni. setelah hampir 9 bulan aku bekeje kat kampong.
aku dapat tawaran untuk berkhidmat dgn kerajaan.
aku terima walaupon aku kena kembali semula ke sini.
tempat yang paling aku elak untuk bermastautin.
mungkin dah tertulis dari azali yang lubuk rezeki aku di sini. aku pasrah..

even skang ni aku dok kat Bukit Beruntung, Selangor.
tapi aku keje kat Mid Valley.
jauh kan perjalanan aku setiap hari.
untuk mencari sesuap nasi. secawan nescafe. dan sebuku roti.
aku terpaksa bekerja.
walaupon kadang2 aku malas. malas sangat.

mmm.. skang ni kereta ni dah takde kat aku.
angah plak yang mewarisi segala pahit manis aku dgn kereta tu.




di sebabkan aku dgn kereta ni tak boleh berpisah. die pon ikot aku datang KL.
tapi die dok dgn angah. angah pon dah mule keje kat MINDEF.
soo.. aku kire ade dekat gak le dgn kereta aku ni. walaupon tak jumpa hari2.
seminggu skali kalu angah datang. aku boleh tgk die.
tapi die dah tak macam dulu dah.
angah banyak sangat bagi die sakit. aku tengok ade kemek sane sini.
ade calar depan blakang.
sedey aku tengok. tapi angah dah janji. die akan wat kepada asal.
nak bg die nampak cantik pade asal.
cuma aku tak bagi angah cat lain. aku nak dalam keadaan asal.

jage la angah kereta tu.
Along sayang kereta tu. even along dgn die tak lama. dan bukan along yg bayar deposit.
tapi kereta tu sangat bernilai. tu la kenangan yg tinggal.
tu la buah tangan abah untuk along sebelom along kawen.






 


2 luahan hati..:

Qaseh Dalia said... [Reply to comment]

kenangan itu indah kan sis hehe

qaseh johanna said... [Reply to comment]

YE BTOL TU YANG...indah..sbb die dah tak berulang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...