Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 10, 2011

Arsenal tembak Terengganu FC !!

sila jangan layan tajuk di atas. memang takde kene mengene melainkan anda paham setelah baca entri sampai abes. =D

 okey.. tadi pasal entri menyayat sakit hati. so skang ni tak nak dah emo pepagi ni.
hilang seri wajah taw. Hehe. mmm skang ni entri pasal

" ape aku makan semalam ?! "

sebenornye semalam malas masak. seyes sangat malas. sebab kang aku yang makan lebih.
nak harap En. Boo Boo wat sakit hati. ade je alasan die.
aku still masak cume tak masak nasik dah cam sebelom2 ni.
dah le diet aku hampir hancur skang ni. sungguh tak sangka okey..

semalam aku beli barang basah sikit. ayam dan udang.
ingat nak cari ikan sardin. nak wat laksa. tapi mane la jumpe ikan sardin kt midvalley ni.
kerapu.. jenahak. siakap ade la.. takkan nak wat laksa gune ikan tu.
aisshh.. amne sedap wehh !!

intro dah panjang berjela. naik muak nak baca. tapi matlamat blom sampai jua.
Hehe. kalu wat karangan pon mau intro menarik kan.
chooii..! ! !



~ bertih ayam ~



ooo mak aaii .. eeuww dengar nama menu pon cam pelik. ape punya resepi ni..?
Haha.. aku saje bagi melayu kan sikit name die tu haa..
nak taw citer cara wat kan.. jom ikot aku.




alkisahnye semalam.. aku lupe wak balik resepi ke umah. tapi semangat nak wat tu ade.
berkobar2 abes. memang macam meroyan sangat dah nk mkn benda alah ni.
aku ingat2 lupe resepi die ni. memang main campak je.
kire nekad abes la. ape yang aku ingat aku letak. sukatan memng hancur.
sebab aku suke masak ikot tekak aku je. takde sukat mukat ni. hentam je.
okey la kan. setakat ni menjadi sume. alhamdulillah.

menu lagi satu. keropok lekor. akak kat opis ni bagi. time kaseh ye kak.
made in terengganu taw. so memang mabeles la kan. siap ade sos die lagi.
aku ni memang hantu keropok lekor. sedap2.
tak kesah le ape bentuk. ape jenis. janji name keropok lekor. Hehe



oit.. oit.. ni bukan pisang goreng la nyah. ni keropok lekor.
amacam idea.? terbaeek huh..!!
*berlagak plak dah..citttt
aku salut tepung. alaaa macam kite nak wat goreng pisang tu bancuhan tepung die.
haaa.. kalu goreng camtu. keropok lekor lagi sedap.
lagi lembut n pasti.. wah pasti okey..
walaupon sejuk still menten lembut.

try la..seyes tak tipu.. tipu.. korang. aku sebenornye cilok idea pakcik goreng pisang, ubi n keropok lekor depan USM Kubang Kerian tempat angah belajo dulu.
ni kire rahsia pakcik tu la. tapi aku yg cilok.
pakcik tu sampai kenai kami. mane taknye. even pegi setahun sekali time anta angah tapi die ingat.
mane taknye.. sekali beli keropok lekor saje sampai RM 10.
bayangkan la. sepotong die jual seposen.
haa.. darab le sendri jumlah yg kami satu famly dapat. hehe.

amboi..aku rase panjang dah ni.  nk stop pon tak taw camne dah ni.
sila berhenti.
baik!



 nota kaki
popkon ciken dgn keropok lekor.
=
=
=
=TAJUK ENTRI=



 


2 luahan hati..:

juelee said... [Reply to comment]

rasa nak kopok lekor plak.. jaat tau qaseh ni

qaseh johanna said... [Reply to comment]

hehe..ala bukan susah pon..akak g bli je..senang cite..tggu ar-Rayyan besa..leh ajk die mkn skali.. =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...