Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 14, 2011

Jom layan dapur umah aku..

mmm.. disebabkan mood nak datang keje takde.
sampai nak update blog pon malas.
bak kata EN ben.

hurmm.. mood.. mari la datang..
mari la..

okey. arini nak citer pasal menu yang ntah bile. dah basi dah pon.
aku wat mase cuti seminggu aritu.
tapi aku tak update.

arini aku takde mood sampaikan
camera pon aku tak wak. so camne nak update ape yg aku masak 2hari ni kan.
maka terpaksa la aku keluarkan resepi yang dah aku anggap basi ni.
Hehe.


OII.. ni bukan cucur badak la..


mmm.. aku tak ingat amek mane resepi ni. dah berkurun pon.
asalnye die adalah cakoi cam yang aku wat sebelom ni tapi aku moderate sikit.
aku tambah susu tepung En. Boo Boo. mak yg bagi petua camtu. Hehe.
pastu mase nak menggoreng. aku tepek2 bedak serbuk roti sikit utk elak die nampak cam cucur badak. tapi masih lg ade yg ckp ni cucur badak.
ciss.. sungguh wat aku geram.. !!

dalam die aku letak inti ayam yg ditumis berkari + sayo cam kobis n carrot.
letak lada itam skit untuk naik kan rase pedas dan hangat. Hehe.
so mudah je. n sangat mudah. ape yg ade kt umah.




ala.. kueh sagu lagi.. Hehe.
ni je senang nak makan. lagipon skang ni musim panas nak datang balik.
so memang sedap la makan kueh ni. aku suke. En. Boo Boo pon suke.
dan yang penting murah..
cume sagu dan gula. kelapa singgit. dah siap.
tapi macam aku. aku letak daun pandan masa mengacau.
bagi die wangi sikit. dah kebetulan ada kat umah kan.
dah le daun pandan pon 10sen sehelai. aisshh.


aritu bentuk hati. skang kite kasi bujur plak.


dari membazir. baik aku gune kan. Hehe.
tapi kalu takde. aku takcari. skang ni sume nak kene beli dah.
mmm pasni aku nak wat projek FARMVILLE la blakang umah.
sebut pasal Farmville. aku dah dapat hasil tuaian taw. 
aku ade tanam serai ( masih baru lg ). 
daun kesum (aku berjaya wat laksa dah ).
* nnt aku post. camera tinggal.
macam tak caye kan.
pokok kari dan pokok mengkudu dah sememangnye segar bugar blakang umah.
mungkin tuan sebelum ni kot yg tanam.






 


0 luahan hati..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...