Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 29, 2011

Celoteh Sri Ayu



Cuti krismas baru ni aku kan balik kampong. dah nama kata balik kampong.
mesti ada aktiviti makan2 yang bes. cuma kali ni masa agak terhad. sebab aku kan berjalan sakan ke Penang nun. itu yang kurang buat makan2 kat kampong.
tapi lajak makan pulak kat sana. dengan pasemboq segala. nasik kandaq ja tak boleh makan.
ramai sangat yang beratoq, siap berpayung bagai. memang havoc la nasik kandaq tu.


eh. kuih apa ni..? aku ni pelik sikit. kalau buat kuih mesti nak warna warni.
kalau tak, hilang selera tengok kuih pucat lesi. hilang keayuan kuih sebab takde penarik..
ini masa sebelum masuk periuk pengukus. itu yang nampak cantik je tu. bila dah keluar..


 nampak cantik tapi meleset, taknak naik sangat. selalu kalau buat, sampai senget2,
tersembul2 je keluar dari acuan. rupanya mak bagitaw, dah lama tak buat seri ayu ni.
sejak aku kawen, dah tak sentuh dah acuan ni. malas dah nak buat. owh..
bayangkan aku kawen pon dah 1tahun 7bulan. bermakna selama tu la acuan ni tak bersentuh..!!
uish.. patot le tak berapa nak 'mesra rakyat' sangat acuan ni. abes tak jadi kuih aku..
tapi bila dah susun elok2 dalam pinggan, elok je kejadiannya.
struktur dalaman memang le gebu, takde masalah disitu. cuma kurang kembang jela.
tapi kuih ni memang pujaan hati aku dulu. setiap bulan mesti buat. kadang2 buat 2minggu sekali.
itu yang badan mengapam kaw2 sebelum kawen. lepas kawen jangan cakap la kan. mengapam kot lain pulak. ea..?  :)





 


8 luahan hati..:

Pen Biru said... [Reply to comment]

boleh buat hantaran nih..hihihih

qaseh johanna said... [Reply to comment]

pen biru :: ada ka orang buat sri ayu utk hntaran...?? ni kes perli sy le ni eh..?? hihihi

**slmat PB ank dah 2..kalau bjang, time nak kwen, sy hntar sebekas sri ayu jd hntran PB..heheh

pena rozie said... [Reply to comment]

Dah lame nak buat tp tak buat2 jugak....

iz said... [Reply to comment]

menyelerakan sangat nampak..
buat sarapan pon best nih..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

pena rozie :: try la buat kak...senang je...sedap pon sedap..guna pakai bhn dlm umah je..

**klau kt kpg la kan..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

iz :: kuih ni dh xkira masa..ada je org jual..tp kaler ijau je..tu pon kdg2 kelapa dia dh hapak..yarkk..!!

Pen Biru said... [Reply to comment]

Johanna..heheh..buka perli.kalau hantaran tunang bolehla.hehe..harga tu adalah utk tgn je sbb patent cmtu biasanya elok utk tgn..kalau nak baut bwh baju rasanya kurang sesuai sikit.tapi kalau nk buat jugak ok jer

eKa said... [Reply to comment]

lain mcm jek main pam2 ni..eka tgk ok je ha...awk, nak ucap terima kasih byk2 sbb beri teguran tu.sesungguhnya eka sgt perlukan teguran membina seperti itu...nanti gi kat blog, tgk ae apa lagi yg perlu diperbaiki, eka dah light kan sket font tu...nanti bg komen lagi...berat tak masuk blog eka, sbb kan byk gmbr dlm tu...bg feedback tau...tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...