Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 6, 2011

Durian vs Durian




 semalam balik kerja. kopek durian lagi. nampak isi yang kekuningan tu. itu yang mahal tu.
aku ni hari2 ngadap durian. selamat la badan tak bau durian.
dan selamat jugak tak bau tempoyak. ooh sungguh nikmat makan nasik ikan goreng cecah sambal tempoyak plus ulam pegaga @ timun. nikmat dunia......

berbalik pada cerita durian semalam. serius. dah tak sanggup nak makan.
nak pulak yang abah bawak ni, jenis isi tebal bijik kecik.
makan 4-5ulas dah rasa tersandar.

sebab ada 3bijik lagi. so aku suruh je En. Boo Boo kopek bagi abes.
senang kemas dan tak menyemakkan dapo. eee sedapnya..
tetiba rasa nak makan durian sekarang ni.. padahal tengah puasa ni. tak baik, tak baik.!


 okey. semuanya kekuningan. stay pulak dalam bekas eskrem kuning. silau.!
tak berani letak dalam tupperware. kang ada bau. so letak dalam bekas free ni.
durian ni aku letak dalam esbok. supaya dapat tahan lama.
selalu mak aku buat camtu kalau dah tak termakan. kopek dan simpan dalam esbok
nanti takde aral. aku buat bubur durian, aku bawak datang opis ye.

tapi bukan dengan roti jala ye. tak mampu nak menjala lama2.
mungkin makan dengan roti biasa je kot. tapi entah bila nak buatnya.
bubur durian yang buat hari Ahad masa mak sampai pon dok berbaki dalam freeze lagi.
ada la lagi sikit. kalau nak buat berbuka petang ni. boleh je.

balik ni ingat nak buat sandwich tuna. sebab timun buat laksa ada separuh lagi.
bubur durian lawan sandwich.
boleh loya 2hari 2malam. Hehe.










 


6 luahan hati..:

ratusiput said... [Reply to comment]

selamat berdurian.ehehe.ratu suka mkn menda2 yg perisa durian tp ori durian tak bape makan.makan sbiji pun tak habis tp gatai nk gak rase camne...ehehe..

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

dear.. jgn makan banyak sgt.. kalu nak conceive durian ni sila laa berpantang ye.. kalau rasa2 nak dpt baby.. berpantang lah ye.. jgn main taram aje ye.. nanti kalu dah ada baby dalam perot tuh.. makan laa baper banyak nak pon.. tu pon masa dah hujung2 pregnancy

qaseh johanna said... [Reply to comment]

ain :: durian pon kena pantang gak ke..?? masalah besar ni...sebab dh mkn banyak..xpela..kita tggu 2012 pny baby..insyaALLAH..

.:Mama Dhia:. said... [Reply to comment]

dapnyer durian tu..aritu mase balik kg makan gak durian..tp 2 ulas jer..tak puas!!! tp tak brani nak makan banyak..baby baru nak kuat..

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

ain dulu ms nak get baby pantang durian almost 6 bulan.. durian ni panas.. kalu terlebih baby 7 bulan pon leh gugur (ni kes kawan ain ni).. bende2 tajam..panas.. semua kena elak.. mmg makan bulan.. sekadar jamah seulas je laa.. tapi bila pk baby yer pasal, terus mati selera nak makan durian.. huhuhu

Dalila Hamid said... [Reply to comment]

dela kurang sgt mkan durian... tpi suami dgn adik mmg hantu durian!! mkan x ingt org belakang..hhee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...