Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 19, 2011

Kuantiti makanan yang dibenarkan !




 Hanya 5sudu yang dibenarkan setiap kali makan. hilang nikmat dunia weh.!
sebesar-besar pinggan, banyak tu je kuantiti yang boleh dimakan.
memang terkebil-kebil bila tengok pinggan orang lain penuh.

 cuti baru ni, aku buat Nasi Lemak Lautan Biru.
menarik kan. ingat MasterChef je boleh bagi nama best n kreatif.? aku pon mampu.
bila dah nama lautan biru, kompom nasi warna biru. Haha.

tapi bila makan tak boleh banyak, sentap taw.
nak pulak aku buat sambal ayam + sosej, telur rebus ada, telur goreng pon ada.
tapi cuma amek 1ketul ayam, 1ketul sosej dan 1/2 telur rebus. timun je banyak.


 kalau penuh pinggan camni baru ada nikmat kan.? tapi ni En. Boo Boo punya.
sedap melekat, likat, ketat. sampai tambah2 lagi En. Boo Boo ni.
aku cuma boleh pandang sambil telan air liur.
selamat dapat kawal nafsu makan. ini semua gara2 aku mendapat khidmat nasihat tak berbayar Jumaat lepas. semua orang suruh aku masak kat En. Boo Boo.
aku pon masak la. tapi aku yang merana. wawawawawa..





 


5 luahan hati..:

norliza said... [Reply to comment]

Pehhhh... sedap tu....

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

oklaa tu.. nanti lama2 imun dgn kesedapan makanan ni.. ni pakej dapat pahala lagi masakkan suami.. mana tahu cepat Allah makbulkan doa nak dapat baby.. berkat.. x sempat kurus tapi preggy.. mcm ain..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

liza :: biasa2 je... :)

qaseh johanna said... [Reply to comment]

ain :: aminn...ain..tp tkut gak klu preggy time bdn besa ni..sbb tgk pngalaman ain..kena cucuk stp hari..risau sgt...

tp klu boleh, thn depan tu hrp2 dah bersedia la..dpt trn 15-20kg pon jd la...

AJ said... [Reply to comment]

kreatifnya nama masakn..hehe
nak rasa sket..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...