Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 7, 2011

Pemeriksaan Kesihatan di... Liga Ilmu@JKR




baru balik. saja pergi. niat asal nak temankan kawan-kawan je.
tapi aku pon terjebak sama. nak ringkaskan cerita.
aku buat pemeriksaan kesihatan yang dibuat oleh LPPKN.
sungguh mendukacitakan.

Glukosa :: 5.6 mmol/L :: 3.5-7.8 mmol/L
Kolestrol :: 6.17 mmol/L :: < 5.2 mmol/L
Tekanan darah :: 164/109 mm Hg :: < 140/90 mm Hg
 semuanya terlebih dari orang lain. parah dah ni.

minggu depan jumpa dietition, kena check kolestrol lagi.
uissh. mau kena ulang makan oat + susu omega ni. risau dah aku.
yang buat aku gembira sikit adalah berat aku. turun lagi 1kg. itu jela.
yang lain semua lebih dari orang. takutnya..

selain susu apa lagi ye makanan yang boleh kurangkan kolestrol.
dan juga blood pressure..?
tinggi sangat tu. risau sungguh aku. sebelom ni tak pernah setinggi tu.





 


5 luahan hati..:

Pen Biru said... [Reply to comment]

ala..rileks aar..sy pun 2x5 tu jugak.ekkekekek

::EIDA:: said... [Reply to comment]

Erk? Kerja kat JKR jugak ke? Ida tak pergi pun. malas... akak2 kat office ni ramai ramai pergi.. hehe

*ntah ntah kita ni satu office tak??*

qaseh johanna said... [Reply to comment]

pen biru :: hehehe

Ann Ishak said... [Reply to comment]

kena banyak minum air masak ni...

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

meme relaxxx... mungkin diet yang hardcore punca jadi mcm ni kot... bab blood pressure tu mmg kena control.. preggy dalam keadaan blood pressure tinggi adalah sgt berisiko.. jadi kena kawal ye.. makanan organ2 binatang mcm hati, paru, ke apa ke.. x leh makan.. high kolestrolll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...