Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, September 15, 2011

Lengkong sepanjang zaman



Pernah dengar ke lengkong ni.? rasanya tak ramai yang tahu lengkong tu ape.
tapi kalau sebut agar-agar. mesti ramai yang faham.
Lengkong @ agar-agar merah. idaman kalbu sepanjang zaman.

betol tak aku cakap..?
even sekarang ni ada macam2 jenis puding dan pencuci mulut.
tapi kalau letak agar-agar merah sebagai salah satu darinya. ia tetap laku.

mungkin ada yang anggap ketinggalan zaman. tapi pada aku.
dari biar peti ais tu kosong. baik buat je agar-agar ni.
mudah sangat.

bermodalkan sepeket agar-agar berharga RM 2.
beberapa cawan air. beberapa senduk gula. setitis perisa pandan.
maaf ye. belakang umah aku cuma ade serai n pokok kari. hehe pandan belom lagi.
dan beberapa titis pewarna merah. maka terhasillah.



LENGKONG MERAH

sedap dimakan time panas n tak hujan dah behari2 ni.
indah je tekak. nyaman. mmmm..








1 luahan hati..:

schaze zainn said... [Reply to comment]

eh lengkong bukan ke wane hitam kak?

yg selalu bubuh dlm air soya tu kan?

=,="

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...