Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 13, 2011

Mee Kari Bukit Beruntung



sempena ari Sabtu aritu. ada yang singgah ke rumah nak beraya.
bukan orang lain pon. kenalan yang aku kenal rapat.
gambo tak amek le. aku ni bukan spesis membatak sangat nak amek gambo time orang datang.

dah tetamu cakap nak bertandang. takkan le nak jamu biskot raya je kot.
aku pon masak le ape yang patot. sepatotnya Angah datang umah.
tapi cancel sebab g tengok baju kawen pulak!

so aku pon masak ala kadar jela. yang simple2 je.
yang datang bukan ramai pon kan. 2orang je. menu pilihan adalah mee kari Bukit Beruntung.
dengar nama pon dah klasssss kan Jah..?


ini panggu tuan umah nak merasa. pas siap masak semua.
En. Boo Boo la yang rasmi. segala kekurangan akan diberitahu sebelom tetamu sampai.
bila dah approve. baru le boleh bersenang lenang kat depan.

tukang buat air pulak amek tempat kat dapur. time tu la aku nak tinggal segala periuk belanga.
pinggan mangkok hatta sudu kecik pon aku tinggal kat tukang bancuh air.
ape yang penting. kerjasamaaa.. tak gitu.? hehe.

bila tetamu semua dah balik. masa ni paling bes.
tukang kasi licinkan periuk pulak amek tindakan. time ni memang kami bekerjasama la kan.


itu la tukang perabeh. aku pon terlibat sama. tapi aku tak tunjuk la kan.
nanti lahap sangat pulak orang kata. pastu gaduh berat naik berkilo-kilo pas raya kan.
sendiri masak, sendiri makan, sendiri mau ingat la kan..!













4 luahan hati..:

.:Mama Dhia:. said... [Reply to comment]

rajinnyer wat mee kari.. dlalu masak goreng2 jer bile org datang.. mee goreng, bihun goreng..hehehe..

azam said... [Reply to comment]

wow....sedap, saya dok bukit beruntung jugak....x ajak pun

qaseh johanna said... [Reply to comment]

mama dhia:: ala yg simple2 je...sbb klu wat mee grg sume tu..tuan umah plak jemu nk memandg..sbb dh slalu sgt..hehe

qaseh johanna said... [Reply to comment]

azam::amboi...time raya ni..mana plak kena jemput2...dtg je bertandang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...