Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 20, 2011

Petua orang dulu, jadi amalan orang sekarang



Limau purut

Kalau daun limau purut orang amek buat tomyam.
buah limau purut kita maek buat mandi. kalau jadikan amalan, kompom dapat hilangkan bau badan.
kalah segala jenama yang ada kat pasaran yang mahal2 tu.

kalau susah nak cari. guna limau nipis pon boleh.
macam aku, aku guna limau nipis je. sebab senang cari, lain la kalau dok kat kampong kan.
semua ada. cakap je nak apa. semua ditanam keliling rumah.

aku pon sebenarnya takle rajin sangat. ade jugak buat sebulan sekali.
tapi kalau buat, kompom aku buat 3hari berturut2. badan jadi segar je. nyaman pon ada.
memang sedap n selesa.

tapi kalau aku mandi limau ni, lepas tu mesti En. Boo Boo cakap aku bau tomyam!
time tu mula la nak menyendeng je. ish. meluat taw. sebab tu aku jarang mandi limau. nanti asyik melekat pulak. hehe

Limau Nipis

Tapi ada jugak petua yang aku dengar dan mugkin jugak jadi amalan pada sesiapa yang rajin.
amek daun pandan. kisar @ tumbuk kasar2. rendam dalam air mandian.
pastu mandi dan amek daun tu gosok ketat-ketat kat celah segala celah.
kompom badan bau nasik lemak. hehe
selamat beramal.











 


2 luahan hati..:

Nur Raihana Abd Rahim said... [Reply to comment]

uish bahye kalo buat hari2.nti hari2 kena mandi wajib.ahahahhah!!

qaseh johanna said... [Reply to comment]

kah..kah..sengal betol ko ni yana..
sebab tu aku buat sebulan sekali..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...