Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, April 14, 2012

Kerjarumah adalah kerja bersama



bersumberkan Adieyza. aku olah dah gubah ikot sedap blog dan bahasa aku.
setiap minggu memang aku akan kemas rumah.
selalunya hari Sabtu, En. Boo Boo kena OT.
so aku guna masa ni sebaik mungkin.
pagi2 selepas buat sarapan En. Boo Boo.
aku akan sapu sampah sikit. dulu aku tunggu En. Boo Boo
balik kerja untuk vacum. tapi lepas kena bebel je dengan mak.
aku pon buat la kerja rumah sendiri.
aku sapu sampah dan mop lantai satu rumah.
naik atas, basuh baju dan sidai sekali kalau rajin.
kalau malas, tunggu En. Boo Boo balik kerja baru bersidai. Hehe
tapi sekarang aku dah rajin sebab kena bebel dengan mak aku jugak !

sementara tunggu kain baju dalam mesin tu nak siap,
aku iron baju untuk stok seminggu. .
memang penat la nak berdiri. kalau rajin aku lebihkan
2,3pasang baju. Bab iron baju, memang aku rajin.
pakej sekali dengan tudung. tak pernah lagi datang kerja tudung tak iron !
walaupon bilik iron baju sekali dengan bilik lipat baju.
aku tak akan lipat baju. malas.. .
kerja tu pass kat orang lain. :)
mak bebel banyak kali pon tetap takleh jalan jugak sebab
aku adalah tukang lipat kain paling malas tahap tegar !
hihi

dan petang bila En. Boo Boo balik kerja.
dia akan tolong vacum rumah dan tangga. itu adalah rutinnya.
bila semua kerja dah beres, hari Ahad boleh relax dengan aman.
nak jalan2 pon boleh. nak stay kat umah saja pon boleh.
hari Ahad adalah masa untuk berkepit tahap max. !!
tapi bila masuk bab masak memang takde relax la.
time cuti la nak improve macam2 gaya masakan,
plus orang tu nak request makan macam2.
aku pon suka la masak bila ada tukang makan. .



 


6 luahan hati..:

fifa said... [Reply to comment]

Mi!,sama lah sabtu kemas rmh ahad rilex..ehem blh tolng iron kan baju akk skali x

Aina Adam said... [Reply to comment]

Seronoknye ada orang nak tolong wat sama-sama... huhuhu...

Masya said... [Reply to comment]

kite ni setiap hari wajib sapu rumah... mop ok lagi 2 minggu sekali.. sbb dah ade anakkan.. x selesa kalau tak mop rumah... apepun kerja rumah haruslah bersama².. barulah muafakat hihihihi....

.:Yana:. said... [Reply to comment]

sonoknyer dapat suami yg ringan tulang..tak yah suruh pun dah tau tugas sendiri..untungnyer kamu... huhuhu...

qaseh johanna said... [Reply to comment]

alhamdulillah..stkat ni mmg wat kerja bersama.. msg2 ada t/jwb.. tp selalunya sy yg trlebih penat+mls.. suami ckp xpe, klu penat xyah buat..nnt dia buat.. itu yg sy makin mmbulat tu.. hihi
bab iron bju je rajin.. :))

chinta... said... [Reply to comment]

qaseh...chinta bab mengironkan baju la paling malasssssssssssssssss sekali....seyes..tapi kalau soh jemur suka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...