Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, April 26, 2012

Sotong Berair !



aku ada masalah dengan sotong. besar punya masalah.
setiap kali aku masak sotong, mesti berair.
dari elok2 makanan tu kering, langsung berair.
contoh cam yang kat atas tu, nak buat sotong goreng kunyit.
lastly jadi sotong sup kunyit. hmmm. .
nak buat macam mana ea.?
dah macam2 cara aku buat, masak tak masuk air.
berair jugak jadinya.
masak guna api perlahan, berair jugak.
potong sotong kecik2, ada air jugak.
letak sekor2 pon sama jugak kekdahnya. .
 beli sotong kat market pon sama.
beli sotong kat pasar malam pon sama.
eh, apa masalah sebenarnya ni.?
sejak lepas kawen ni, 
aku jadi seorang yang tewas pada Sang Sotong !
 haih.


 


7 luahan hati..:

Anonymous said... [Reply to comment]

rebus sotong tu dulu. kemudian baru tumis wat lauk pape..

Parin's wife said... [Reply to comment]

aku kalau msk sambal sotong tak berair pulak,kalau goreng mcm tu je berair, tapi siit je takdela mcm dlm gmbr tu..rsnya cara masak sama je, tkde apa pun aku tambah..so tak tau nak jwb soklan ko tu cmane.huhu

chinta... said... [Reply to comment]

masak lama2 la qaseh..api slow je...baru jadi..hehhe

Anonymous said... [Reply to comment]

aah mie...aku pn rebus dl sotong 2 b4 masak..bru kurng beair...tp jgn la rebus smpai sotng 2 masak sgt..nnt x bp best la

.:Yana:. said... [Reply to comment]

memang sotong ni kalo masak die akan kluar air..kene masak lame skit kot..

Aini Ahmad said... [Reply to comment]

rebus dulu smpai kering! try la!

Aina Adam said... [Reply to comment]

Biasanya kalau sy masak sotong goreng kunyit, tos betul2 sotong tu then gaul dgn kunyit+sos tiram+garam then peram..
InsyaAllah..masa goreng nnt, jd lah sotong goreng kunyit. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...