Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 17, 2012

Pulut Kacau Delima



pulut kacau atau wajik. tapi belah Utara cakap pulut kacau la.
sebab panggil camtu adalah kerana kena kacau selalu.
kandungan gula yang banyak buat dia jadi cepat hangit.
sebab tu kalau biar tak kacau, kang dia hangit dan berkerak.
jadi tak sedap la kan. .
aku tak minat sangat pulut kacau ni.
tapi sekarang ni rasa macam sedap pula.
susah juga nak cari yang sedap.
mak aku paling power buat pulut kacau delima ni.
haa. . pulut kacau warna pink kat atas tu orang panggil delima.
sebab warna delima kan camtu. pinky sikit.
dan resepinya pon guna gula putih dan gula batu.
tujuan letak gula batu supaya lebih berkilat. itu petua mak la kan.
sekarang ni aku teringin pulak makan, camne..?
 yang kat atas tu berhias cantik sebab letak dalam dulang hantaran
Angah bertunang tahun lepas.
2minggu lepas dah makan. mak mertua buatkan.
tapi warna hitam. orang panggil pulut kacau gula merah.
yang tu aku makan jugak tapi bukan my favourite forever la kan.
apepon, still teringin nak makan pulut kacau delima ni jugak !
nak call mak suruh buat, malu. . .
nanti mak cakap aku mengidam pulak. aissh.
macam haritu, mak kirimkan jeruk Penang kat Angah suruh bagi kat aku.
mak, Along tak mengidam la. .
dah memang jenis anak mak camni, 
suka makan benda yang susah nak cari. .


 


4 luahan hati..:

::EIDA:: said... [Reply to comment]

Pulut kacau? Jgn jiwa kacau sudah... ida suka makan wajik.. yang kaler hitam hitam tu kan?? heee~

Masya said... [Reply to comment]

hahaha.. mase ade xmoo makan.. xde tibe² teringinlah pulakkan.. ape lagi buatlah kacau sendiri... nanti hantar rumah saya tau..

Pen Biru said... [Reply to comment]

baru last week masuk entri kt fb ..teirngin nak makan pulut kacau ni..huhuh..kacau!

qaseh johanna said... [Reply to comment]

jiwa kacau parah la kan... org KL je pggl wajik..belah utara pggil pulut kacau. :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...