Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 17, 2012

Homemade Strawberry Jam



sebelom ni aku ada cerita pasal semangkuk strawberi yang membeku dalam fridge.
dan disebabkan tiada siapa yang nak makan. aku buat jem.
blend strawberi dgn sikit air, letak gula dan pewarna merah.
kacau dengan kasih sayang sampai sikit likat.
dan siap. . Angah datang baru ni, bagi pada Angah sikit.
dapat kat Angah dia komen. jem Along cair la. . =.='
sebenarnya jem ni keras pada mulanya. mungkin sebab terlebih kacau.
lepas aku tanya mak, mak cakap tambah air panas sikit
dan kacau lagi tapi jangan lama sangat.
dan sekarang ni, sedang elok je jem tu. sukanya hati. .


 tadaaa. . . 
lepas siap je, terus En. Boo Boo bakar roti.
makanya malam tu, kami makan roti bakar dengan jem yang aku buat sendiri.
sebagai seorang pemuji isteri yang tegar,
". . mmm, sedap la yang. . lagi sedap dari yang beli kat kedai tu. ."
mak aku kat kampong dah tak boleh cakap apa. dah berbulu telinga !
buat nasi goreng pon sedap, buat jem simple camni pon sedap.
sampai kalau balik kampong, mak aku suh aku masak.
padahal kalau balik kampong, aku nak makan masakan air tangan mak.
cuma mak dah merajuk sebab takde siapa nak puji dia. Hihi
even abah pon tak pernah puji. mak masak sedap pon, diam je.
tapi makan bertambah2, tak pandang kiri kanan.
abah, abah. .




 


5 luahan hati..:

::EIDA:: said... [Reply to comment]

Kacau dengan kasih sayang ye? Makan dengan gelojoh.. hihihihi

.:Mama Dhia:. said... [Reply to comment]

pandainyer die wat jem sendiri..siap husband puji plak tu.. sampai kecik ati mak die..hehehehe...

qaseh johanna said... [Reply to comment]

eida :: mkn dgn rakus la.. hahahaha

qaseh johanna said... [Reply to comment]

mama dhia : simple je pon.. tp dah dpt suami yg kuat memuji..nk wat camne.. hihi smp org lain pon mnyampah.. sume sy wat sedap..! :))

Masya said... [Reply to comment]

macam tu jer ker buatnya.. simple jer.. tak pernah buat... pemalaskan saya ni.. selalu beli jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...