Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, April 12, 2012

Trifle Lautan Biru



dari semangkuk strawberi, ini adalah hasilnya. .
buat trifle kali ni tak guna mix fruits dari tin koktel tu.
cuma beli nata de coco perisa laici dan kuih bahulu.
okey. pada peminat trifle, kalau nak maki aku pon, maki la. .
memang aku guna bahulu. .
sebab kat Bukit Beruntung tu mana ada jual kek gulung.
dekat Tesco aku tak pasti pulak. malas aku nak singgah merata2.
jadi aku assume, resepi bahulu adalah sama dengan kek gulung !

syrup laici aku guna untuk basahkan bahulu.
lapisan kastad macam biasa.
dan buah aku cuma guna strawberi dan nata de coco.
sedap okey. En. Boo Boo cakap lagi sedap dari selalu.
ada rasa masam strawberi, manis jelly dan lemak kastad.
 dan part yang En. Boo Boo suka adalah bahulu !.
manis, lembut dan lebih sedap. Hehe


sekarang aku dah ada 3versi trifle yang orang lain tak pernah buat.
kali pertama je kot buat betol2 ikot resepi. yang lain haramm. .


 


9 luahan hati..:

.:Yana:. said... [Reply to comment]

cantiknyer trifle die..tak penah makan lg..nampak sangat sedap la.

Pretty Ryna said... [Reply to comment]

hadoi sedapnya.....tak tahan tgk..terliur beb

qaseh johanna said... [Reply to comment]

mama dhia :: aduh..abes la ibu mngandung dh tringin..nk anta,jauh sgt.. hihi.. senang je ni.. try le google resepi.. bes mkn sjuk2.. :))

qaseh johanna said... [Reply to comment]

ryna :: try la buat..sy main hentam2 je.. bukan pndai sgt pon.. hihi

Cik Ecah said... [Reply to comment]

pandainya akak buat....
cantik!! sedap plak...hehhe

Masya said... [Reply to comment]

hamboii biruu takut dibuatnya nak makan tau hihihihihi.....

qaseh johanna said... [Reply to comment]

cik ecah :: boleh la ckit2 bab nk campak2 ni..mna taw sedap ni..xsempat nk bg rasa.. hihi

qaseh johanna said... [Reply to comment]

jgn xtaw..sy mmg suka wat kaler yg pelik2 ni.. suami n family je fhm kerenah suka mewarna sy ni.. klu org lain mmg xlalu dh.. hihi

Parin's wife said... [Reply to comment]

aku suka..nak buat eksperimen jugak..aku ikut resipi betul2 maa 1st time buat..lps ni kalo buat lagi, aku nak ubah2 ikut resipi sendirik.kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...