Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 24, 2012

Ikan naik harga !



 . . rasanya dah habis kot ikan kat laut tu. .
ikan kembung sekilo Rm 18.50. .!!
padahal sebelum ni tak sampai pon Rm 10/kg.
 yeke? entah. aku pon not sure. Hehe
tapi memang mahal la. dah sama macam makan udang xxL.
udang pon dah naik jugak, jadi Rm 23/kg.
padahal sebelum ni aku beli cuma Rm19 je.
uish. semua demand harga sekarang ni. itu ini mahal jadinya.
tapi cuma ada satu yang murah,
ayam. !
semalam tengok harga ayam Rm 6.50/kg. 
nak beli rasa macam jemu dah nak makan ayam.
gagah jugak le beli ikan kembung tu 4 ekor.
total 4 ekor ikan adalah Rm 12.40. mmm. .
kena makan licin betul2 ni. kunyah sampai tulang. Hihi.
gila kedekut. Hahaha.
Oleh kerana,
ikan tu besar so sedap digoreng atau dibuat asam pedas.
pagi tadi dah goreng makan dengan sambal tempoyak.
ada lagi 2ekor kita buat asam pedas pulak la sahur esok.
lepas ni tak taw dah nak makan apa. mula la rasa macam nak
mengokok, mengembek dan mengembu hari2. .


 

13 luahan hati..:

ratu siput said... [Reply to comment]

haishh bila nak musim perayaan ni sme menda pun naik kan.cekik darah tengok.ayam tu nanti dah dekat nak raya dia naik lah tu.dont worry.ehehe.

chinta... said... [Reply to comment]

uit2..mahalnya..qaseh biasa beli barang basah kat mana..chinta kalau ari minggu gagahkan diri g ke pasar borong selangor..harga murah berbanding ngan pasar kat cni...smpan stock untuk seminggu..kdg2 terlajak ke 2 minggu puas giler ase masak

qaseh johanna said... [Reply to comment]

ratu :: ala...jgn la naik jugak..xlarat dh nak mhadapai..mklom la..gaji dh naik..mula la semua nk naik..sama jela..gaji naik ke x.. huhu..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

chinta..sy beli kt pasaraya kt rumah ni haa.. klo kt tesco mmg la murah tp ikan xelok.. klo nk g pasar..malas sbb beli xbnyak..tgk dlm mggu ni..klo mhal jugak ikn..mmg kena ke pasar la hjg mggu ni..huhu

::EIDA:: said... [Reply to comment]

Mak ai?? Mahalnya!!!! Salunya ikan kembung besar RM10-12sekilo jeee.....

Aah lor beli kat pasar borong murah sikit.. even beli sikit, buat stok seminggu.. siap siap siang then masuk tempat beku tu... hehhehe~ Jimat!

Kesuma Angsana said... [Reply to comment]

mahalnyer... tp betulah skang ni apapun dah mahal kan

AIN NAZRI said... [Reply to comment]

dah lama dah harga ikan naik meme.. ain pon mcm chinta.. g beli kat pasar borong selangor.. bawa RM50, shoping laa segalanak.. kdg2 siap dgn sayur.. stok leh simpan seminggu..kdg2 terlebih.. tapi still rasa ikan dia segar dan manis

Masya said... [Reply to comment]

ha'ahlah ikan mahal sgt² dr sebelum puasa tau .. ayam mmg murah sekilo rm6.00 kat tempat saya huhuhuhuhu.... udang pun dah turun sikit sekilo rm 15.00 tu pun udang sederhana besar .. tapi ikan .. mmg tak sangguplah nak membeli nya mahal bebenor....

qaseh johanna said... [Reply to comment]

eida.. mmm rmai jugak kwn2 cadang g pasar borong eh.. ok..nnt try la..dlu ada gak buat cmani..tp skejap je btahan.. sebab nnt dok masak n masak.. seronok masak n makan.. hihi

qaseh johanna said... [Reply to comment]

KA :: ke kat tempat sy je yg mahal camni..?? sy pon rasa mahal..tp dh nak mkn..tu yg bli gak tu.. hehe

qaseh johanna said... [Reply to comment]

ain :: sblom ni mkn ayam ja..klo bli ikan pon..beli kt kedai yg dh siap masak.. hehe bila beli sndri, baru rasa tercekik..!!

betoi la ckp ain..pasni nk kena p pasar pastu borong apa yg perlu utk smggu..

**mls nak basuh ikan byk2.. geli..**

Cho Zila said... [Reply to comment]

memang mahal belaka sekarang... tak tau nak jimat camner...
naik gaji sikit tapi peniaga naikkan harga lipat ganda...

mama aryan said... [Reply to comment]

akak ni tak penah membeli barang dapur biasa en.somi yg belikan jd tatau apa barang yg naik harga..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...