Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 26, 2012

Buah apa . . ? Buah cempedak . . :)



buah cempedak yang digoreng. memang sedap bila di makan panas2.
masa kat kampong, banyak sangat buah ni. dan tak selera sangat pon
nak makan. bila dah balik sini, wah.. bukan main sedap pulak!
bau yang harum, rasa yang manis.. memikat hati sungguh.
itu la manusia, tak pernah bersyukur. !
time ada tidak di pandang, bila dah tiada baru nak kenang2.

 masa mak mertua nak bagi, aku berlagak. cakap taknak banyak2.
sebijik cukop la. nanti takde siapa nak makan.
padahal, kat umah mertua punya la 
banyak cempedak ni. sampai tak abes makan. 
nak bagi jiran2 pon tak guna sebab jiran2 pon ada pokok sendiri.
bila dah goreng,
lansung berebut laki bini. itu la, lain kali jangan tolak rezeki. kan buruk padah.
nak beli yang dah siap goreng mahal. seulas 40sen!
nak beli sebijik, tak pandai pilih. kang berulat ke,
buah dah masam ke. kan naya.. ish
agak2nya, bulan Mac ni ada lagi ke musim cempedak ni ea .?

:: tips ::
 mmm.. cempedak ni sedap digoreng dengan bancuhan tepung gandum
campur tepung beras. letak garam kunyit sikit. kalau guna tepung rangup
tu tak berapa nak sedap. dia jenis buah yang serap minyak.
masa nak menggoreng, lebihkan tepung tu untuk bagi rangup.
manis, masin dan rangup. memikat.....



 


2 luahan hati..:

.:Mama Dhia:. said... [Reply to comment]

sedapnyer cempedak goreng..suke sangat..kalo beli sebijik, goreng sendirik puas makan..kalo kat pasar tani putrajaya seulas cempedak goreng 50 sen tau ..mahal melampau..

Masya said... [Reply to comment]

buat terliur jer tau.. kalau dekat dah ambil dah ni....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...