Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 10, 2012

Pantang Larang Untuk Tenaga Batin Lelaki



Segala apa yang dilakukan mempunyai kesan samada serta merta atau berjangka panjang. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang tua Melayu bagi menjaga kesihatan tenaga batin. Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.
  1. Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila jima’. Batang zakar harus sentiasa panas.
  2. Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu.
  3. Usah amalkan makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk atau disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.
  4. Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar. Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 2 minit suapan terakhir.
  5. Jangan hembus nafas ketika minum, tahan nafas, ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika jimak.
  6. Elakkan minum air ketika badan sedangg panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudian baharulah minum air.
  7. Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar. Jangan makan nasi sejuk, panaskan dahulu.
  8. Kurangkan dari memakan Pisang Embun.
  9. Elakkan minum air selepas jan 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan.
  10. Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar.
  11. Ini melatih mengawal otot zakar dengaan baik. Jangan amalkan melancap kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.
  12. Jangan bersetubuh dengan perempuan yang jauh lebih tua.
  13. Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar,tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran dan melemahkan zakar.
  14. Jangan buang air kecil di atas tanah atau ketika berendam dalam air.
  15. Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari jima’ lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.
  16. Jangan jimak di dalam air.
  17. Jangan terus minum air selepas jimak,  rehat dahulu 15 minit.
  18. Jangan biarkan pinggang terhentak denngan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.
  19. Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.
  20. Jangan jima’ isteri yang sedang haid kerana mendatangkan penyakit.
  21. Jangan cungkil gigi dengan kemucup (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan zakar menjadi ngilu dan kurang bertenaga.


 sumber :: kuatbatin.com



 


9 luahan hati..:

chinta... said... [Reply to comment]

;)...

eKa said... [Reply to comment]

hhuhuuh laju je eka dtg ke mari...bila tgk tajuk ni..ngeeeeeee.gatai noOoooOooOo...harus print n tampal kat umah ni

fazrulnoor said... [Reply to comment]

Stim

qaseh johanna said... [Reply to comment]

eka :: ni petua mmg berguna taw..byk darinya En. Boo Boo sy amalkan..hehehe
xleh citer lebih2..ssyyhhhhh :))

pnsusu said... [Reply to comment]

kena bagitau rakan sebilik nie

fazrulnoor said... [Reply to comment]

Waaa mimie da jadi pakar sakit tuan niii..hehe..
Abg:apa yg stim nye haha

qaseh johanna said... [Reply to comment]

kak fifa :: isy..wat terkejut je..sign in by blog fazrul..bukan la kak..saje nak ingtkan suami sy tu...sbb skang ni dia dh rjin open blog sy mlm2..hehehe

**kdg2 fazrul suka komen merapu kt blog sy, tp sy publish kan jugak..biar dia..pasni rmai la peminat dia..hehehe

qaseh johanna said... [Reply to comment]

susu :: sila sampaikan..ni semua utk perkongsian bersama...bagus ni..80% darinya ada suami sy amalkan...

myzamar said... [Reply to comment]

petua bagi menjadi pemuda...terbaekkkkkkkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...