Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 19, 2012

Tips Untuk BERTahan Lama .. Terbaekk !


Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo..
Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahan lama ni erk ..?
Kat bawah nie ada petua untuk 'tahan lama'..


KELAPA PARUT
Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.
Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.
Gunakan sebelah pada 31 December 2012. Dan sebelah lagi
pada 1 January 2013. Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?


NASI/LAUK
Biar tahan lebih lama,
Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.
Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.


BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Kalau untuk lebih 'tahan lama',
Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai saja.
Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.
Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa...


PAKAIAN
Nak tahan lama
Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach.
Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach.
Jangan bawa mandi kat beach.
Gantung bila disimpan.
Cuci guna air jeram/hujan.
Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.
Kalau nak tahan lagi lama..
PINJAMLAH BAJU MEMBER...
BAJU SENDIRI SIMPAN.


KERETA
Nak tahan lama.
Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2. jangan bagi angin masuk.
jangan bagi abuk masuk. jangan bagi wap air masuk.
bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.


KENYANG
Kalau nak tahan lama,
Sebelum makan - baca bismillallah dan doa
Akhir makan - doa dan ucap alhamdullillah...


UMUR
Umur nak tahan lama?
Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan
jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi
bazirkan duit saja, kalau duit tak ada banyakkan lagi masalah).


ROKOK
Rokok nak tahan lama?
Jangan hisapplah......!!!!, letak atas meja dan pandang saja.
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat
hahaaa....


TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam
Rajin-rajinlah tidur siang.


HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/hubungan,
Jujur dan ikhlas je!!!!


Kamu nak tahan LAMA?? BERAPA lama mau.. 1jam, 2 jam, 12 jam,, 
.. senang saja KAN..
SELAMAT BERTAHAN LAMA :)


sumber :: waddepak.blogspot.com


 

 


4 luahan hati..:

Mas said... [Reply to comment]

muahahahaha....
sarapan pagi yang menghiburkan...

fazrulnoor said... [Reply to comment]

aku mmg punya kelebihan tahan lama

Aishah Jahirah said... [Reply to comment]

heheee....mmg tahan...ikut2...

suzie shazana said... [Reply to comment]

aku suka klu bertahan lebih lama ha..ha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...