Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 5, 2012

Sakit Leher Akibat Salah Bantal




harini aku sakit di bahagian belakang leher. 
Orang kata akibat salah bantal atau dalam erti kata yang lain, 
akibat kedudukan tidur yang salah. Mungkin juga salah satu sebab jenis
bantal yang aku gunakan adalah jenis tinggi dan keras. Hurm, biasanya aku tidur mengiring
sebelah kiri menghadap En. Boo Boo, tapi hari ini bila sedar jek,
badan aku berubah ke arah kedudukan meniarap.. *Apa kes??

Kedudukan badan meniarap, tapi kepala dah teleng ke kanan. 
Gila saket owh. Nak gerak bukan main susah. 
Kena bangun secara perlahan. Tak boleh agresif sangat..

Aduh! Sekarang kalau nak gerakkan kepala, kena jadi robot. 
Dengan badan² sekali turut tertoleh, I mean.. ikut bergerak.
Jarang sangat kena sakit macam ni, 
sebab tu agak confius apa petua yang perlu guna. 
 Ini pula adalah salah satu jenis rawatan yang di ambil dari 
sudut pandang agama Islam. Senang jek rupanya eh.

  Merawat
Sakit leher/tengkuk ketika bangun tidur(salah bantal)
  • 1-Baca Bismillah….
  • 2-Selawat ke atas Nabi Muhammad saw 3x
  • 3-tepuk bantal yg diguna tadi 3x
  • 4-tidur @ baring semula walau seminit
  • 5-Insyaallah akan pulih.
Source: intro2u.net
 Kalau ikut petua nenek, moyang, cucu, cicit pula, 
nak² kalau yang duduk dekat kampung, 
dorang suruh jemur bantal yang kita guna kan tu.
Esok pagi kalau sakit lagi aku nak cubalah. Kot² mujarab kan. mana la taw..
insyaALLAH..







4 luahan hati..:

Anonymous said... [Reply to comment]

Thnx... memang mujarab.

Anonymous said... [Reply to comment]

pagi nie tersalah bantal... sakit betul la. dah try, tapi still sakit lagi. :(

Anonymous said... [Reply to comment]

Sakit leher yang amat teruk sampaikan nk dongak dan tunduk pn ssh..dh 3 hari berlanjutan..;(

qaseh johanna said... [Reply to comment]

kalau masih sakit lagi..senang aje.. sapu yokoyoko..hehehe

tapi slalunya dlm 2hari sy buat cara macam ni..alhamdulillah dah ok..
cuma 1 sy nak pesan, tolong ye jgn urut bhgian leher tu klo sakit..leher ni sensitif ckit..stkat nk gosok2 dgn minyk angin tu ok la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...