Hayat SINGGAHSANA Beta..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, June 16, 2011

Roti Sardin Pedas


Sejak akhir2 ni. tahap malas aku dah makin mencanak2 naik.
entah ape masalahnya aku pon tak taw. masalah hormon gamaknye ni.
kalau boleh. menu roti setiap hari pon aku sanggup.
tapi cian pulak kat En. Boo Boo kan.

sempena minggu nak bermalas-malasan ni. aku buat 1 lagi resepi.
resepi memang tahap malas tak henggat. aku rasa budak baru masuk darjah 1 pon boleh buat.
kang kalau cakap orang buta pon boleh buat. nampak sangat menipu. hehe



 
mula2. belah 2 roti burger. belah bahagian dalam tapi jangan kasi putus. letak kan sambal sardin.


bila dah setel isikan poket roti tu dengan sambal sardin. celup roti dalam telor kocok + oregano.


goreng roti tu dengan 1/2 sudu butter. memang sedap dimakan semasa panas. sambal sardin letak banyak sikit ye. kalau letak sikit. kurang sedapnye. hehe




 sambal sardin tu senang je nak buat. bukak 1tin sardin tin kecik. hiris nipis bawang.
cabai merah hiris nipis. cabai melaka aku letak gak 2bijik.
ni ikot pada sape yang nak pedas la kan. jus limau sikit. siap.

 resepi ni untuk sarapan. memang mengenyangkan.
cuba la. memang berbaloi-baloi.












 


4 luahan hati..:

ratusiput said... [Reply to comment]

mcm sdp je ni...biasa tgk yg pakai roti biasa tu je gulung2...letak inti sardin..celup telo pastu goreng.ni kire idea baru ni guna roti burger...ble cuba la nnti..

qaseh johanna said... [Reply to comment]

same je rase dgn roti sardin yg gulung2 tu..sy penah tgk resepi ni kt blog..tp xingt sape pny..!!

ni resepi trn tmurun ni..hihi try le kak..bes oo..!

munirah said... [Reply to comment]

resipi rekaan sendiri eh? tak pernah tengok lagi org salut ngan telur.. ngan roti hotdog.. wah kreatif akak :)

AZLITA AZIZ said... [Reply to comment]

sedap kan kalu buat sarapan.. nanti akak nak buat jugak lah.. tapi nak kena gi carik roti dulu ikan sardin akak dah tangkap dah... dah kena kurung dalam tin dah pun.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...